Etyczna, rzetelna i uczciwa obsługa Klienta zaczyna się już na etapie reklamy i komunikacji marketingowej oraz ogólnych form komunikacji Klienta z firmą.W praktyce oznacza:• Etyczną i zgodną z prawdą reklamę firmy i jej produktów• Sprawną i kulturalną obsługę Klientów w kontakcie telefonicznym i internetowym z firmą, z prawdziwą uwagą dla potrzeb Klienta i zachowaniem najwyższej jakości obsługi od strony merytorycznej .Oznacza to, że obsługa Klienta zaczyna się jeszcze zanim Klienci przekroczą prób Twojej firmy lub nawiążą z nią kontakt za pomocą np. telefonu lub np. maila i trwa długo po np. dokonaniu zamówienia na produkt/usługę Twoje firmy. Można zakładać, że w przypadku bardzo wielu produktów i usług nigdy nie dojdzie do spotkania bezpośredniego, gdyż rodzaj produkty nie wymaga posiadania przez firmę fizycznej lokalizacji.W przypadku takich produktów, szczególnego znaczenia nabiorą formy kontaktu „na odległość” – rozmowy telefoniczne, korespondencja elektroniczna, on-line chat’y.Pamiętaj też, że wszystkie osoby w firmie są odpowiedzialne za kształtowanie jej pozytywnego wizerunku w oczach Klienta. Co z tego, że sprzedawcy i pracownicy BOK się starają, gdy Pani na recepcji jest niemiła, Pan na parkingu niezbyt pomocny a pracownik w serwisie traktuje Klienta obcesowo?Reorganizacja myślenia zespołu w firmie na myślenie „proklienckie” zakłada, że celem pracy wszystkich osób w firmie jest zadowolenie Klientów tej firmy oraz , że nikt w firmie nie może być zbyt zajęty, aby nie móc pomóc Klientowi. Pamiętajmy też, w koncepcji organizacji „proklienckiej” wszyscy Interesariusze mają rolę Klienta i wzajemnie powinni traktować się z szacunkiem i uwagą.
"Zasady savoir-vivre w obsłudze klienta".
Pomóżcie.!!
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź