Proszę o pomoc Przedstaw obowiazki pracownika i pracodawcy w momencie kiedy pracownik ulegl wypadkowi. Co zawiera protokuł powypadkowy i jakie informacje zawiera.

Proszę o pomoc Przedstaw obowiazki pracownika i pracodawcy w momencie kiedy pracownik ulegl wypadkowi. Co zawiera protokuł powypadkowy i jakie informacje zawiera.
Odpowiedź

Obowiązkiem pracodawcy w momencie, kiedy pracownik uległ wypadku jest: * zabezpieczenie miejsca wypadku ( niedopuszczenie osób niepowołanych; nie można uruchamiać maszyny, przy której zdarzył się ten incydent, nie wolno zmieniać miejsca położenia żadnej maszyny ) * udzielić pierwszej pomocy poszkodowanemu i wezwać pomoc * udostępnić miejsce wypadku i niezbędne materiały oraz udzielić informacji i wszechstronnej pomocy zespołowi powypadkowemu ustalającemu okoliczności i przyczyny wypadku ( czasami można zgłosić wypadek do PIP ) * sporządzić protokół powypadkowy Obowiązkiem pracownika w momencie wypadku w pracy jest: * zobowiązanie do niezwłocznego  zawiadomienia o wypadku swojego przełożonego ( najlepiej w formie pisemnej  ). W skład protokołu wchodzą następujące informacje: - numer protokołu - dane osobiste pracownika, który uległ wypadkowi - dane osób wchodzących w skład " zespołu powypadkowego" - data, godzina wypadku, nazwa zajmowanego stanowiska - kto zgłosił wypadek - okoliczności wypadku - przyczyny wypadku ( z winy zaniedbań pracodawcy albo z winy pracownika ) - skutki wypadku ( powstałe skaleczenia, urazy - określenie rodzaju wypadku - jakieś zalecenia profilaktyczne - podpisy osób sporządzających protokół Mam nadzieję, że pomogłam :)

Dodaj swoją odpowiedź