Klasa otrzymała 10 tys zł na zakup komputerów . Potrzebne są 4 komputery . jeden komputer kosztuje 3 tys. zł . Przeprowadż rozmowę ze sprzedawcą. Proszę pomóżcie to na jutro

Klasa otrzymała 10 tys zł na zakup komputerów . Potrzebne są 4 komputery . jeden komputer kosztuje 3 tys. zł . Przeprowadż rozmowę ze sprzedawcą. Proszę pomóżcie to na jutro
Odpowiedź

Brakuję nam 2 tysięcy złotych na zakup komputerów dla szkoły. Musimy tutaj wykorzystać nasze umiejętności negocjacyjne w celu uzyskania zniżki. Napiszę kilka opcji, które sam stosuje w moje pracy. Opcja 1: Mówimy sprzedawcy, że do naszej szkoły uczęszcza (np 800 osób), prowadzone są tam szkolenia dla pracowników i nauczycieli (m.in. dla informatyków, matematyków, fizyków), przychodzą również tam rodzice, którzy oglądają różnego rodzaju prezentacje, które są wyświetlane z wykorzystaniem komputera. Podkreślamy prestiż tej instytucji i funkcjonalność obiektu. (np. położenie szkoły przy głównej ulicy w mieście) i pytamy się ile dany sklep nam zapłaci za możliwość reklamowania się w tym obiekcie. Sprzedawca zacznie się zastanawiać, zapyta się przełożonego co z tym zrobić, więc my od razu przechodzimy do kolejnego argumentu i oferujemy reklamę danego sklepu wewnątrz szkoły lub np. na elewacji budynku (położenie szkoły przy głownej ulicy-atrakcyjne miejsce na reklamę np. na ogrodzeniu) całkowicie za DARMO, przez okres np. 3 lat, jeżeli dana firma za sponsoruje komputery dla szkoły. Dajemy również firmie możliwość zostawiania ulotek (korespondencji reklamowej) np. przy wejściu do szkoły. Mogą przez to zwiększyć swoje obroty w przyszłości lub rozpoznawalność danego sklepu u młodych odbiorców.  Jeżeli dana firma zgodzi się na ten układ to komputery dostaniemy CAŁKOWICIE ZA DARMO. Kwotę natomiast możemy wydać na wycieczką do Paryża dla całej klasy. : ) : )  Opcja 2 Sprzedawca nie zgodził się na tą ofertę, mówi że reklama w szkole mija się z celami ich planu marketingowego. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie stać nas na zakup tylu komputerów. Stosujemy więc style negocjowania: styl twardy: Wymuszamy na sprzedawcy ustępstwo. "Albo sprzedaż nam komputery za 10 tyś. albo idziemy do innego sklepu i nie zarobisz nic" Styl miękki: dążymy do porozumienia. "Ty proponujesz 12 tyś. zgodzę się wiec na 11 tyś. lecz tysiąc zapłacimy z rocznym opóźnieniem" negocjacje rzeczowe: mieszanina stylu miękkiego i twardego. "okej, zgadzam się na zakup komputerów za 10 tys. ale odbierzecie i podłączycie je samodzielnie", "sprzedacie nam komputery za 10 tyś. a potem zarobicie na ich serwisowaniu"  Myślę, że na podstawie tych informacji napiszesz "coś" sensownego. Pozdrawiam

Dodaj swoją odpowiedź