Gwarancja to pisemne zobowiązanie gwaranta do bezpłatnego usunięcia wady lub wymiany towaru na niewadliwy. Gwarancja jakości chroni konsumenta tylko wtedy, gdy gwarant tej ochrony udzielił - wszystkie uprawnienia i tryb ich realizacji określa karta gwarancyjna. Reklamacja to wyrażenie przez klientaz niezadowolenia z produktu, usługi, przebiegu procesu sprzedaży, niespełnionych oczekiwań.
1.Reklamacja to zgłoszenie przez kupującego niezgodności towaru lub uslugi z umową,a gwarancja jest dobrowolną odpowiedzialnością sprzedawcy lub producenta za towar.W jej ramach naprawia on lub wymienia dany produkt na wolny od wad. 2.Gwarancja jest pisemnym zobowiązaniem sklepu/firmy do bezpłatnego usunięcia wady lub wymiany towaru na niewadliwy. Działa ona tylko wtedy, gdy gwarant udzieli nam wszystkie uprawnienia i tryb ich realizacji określa karta gwarancyjna. Reklamacja- żądanie klienta skierowane do sprzedawcyw sprawie wymiany bądz naprawy z przyczyny sprzedawania złego bądz niezadawalającego jakością produktu.