Podaj 3-5 ciekawostek ekonomicznych

Podaj 3-5 ciekawostek ekonomicznych
Odpowiedź

1.Reguła <80/20> :mówi o tym że 20% nabywców regularnie i często dokonujących zakupy stanowi 80% zysku, a pozostałe 80% nabywców przyczynia się do 20% obrotów. 2.Nisza rynkowa: to wąska grupa nabywców szukających ściśle określonych korzyści. 3. Motyw- jest pobudką skłaniająca klienta do zakupu, dzielą się na: a) motyw racjonalny- podejmowanie decyzji o zakupie pod wpływem atrakcyjnej ceny, dużej trwałości i użyteczności towarub) motyw emocjonalny- dotyczą: akcentowania swojej pozycji społecznej, stylu życia, chęci zwrócenia na siebie uwagi otoczenia4.To sprzedawca zależy od klienta a nie klient od sprzedawcy, (ponieważ to klienci (pośrednio) płacą sprzedawcom wynagrodzenie. Do podstawowych kwalifikacji i czynności sprzedawcy zalicza się: Ø  Obserwowanie się zmieniających potrzeb klientów Ø  Przyjmowanie towarów i rozmieszczanie ich na sali sprzedażowej i na zapleczu Ø  Znajomości technik sprzedaży i prezentacji towarów Ø  Udzielanie informacji o towarach w sposób jasny i zrozumiały dla klienta Ø  Pomoc klientowi w zakresie dotarcia do towaru Ø  Popularyzowanie New produktów Ø  Wystawiane paragonów, rachunków, FA lub innych dokumentów związanych ze sprzedażą Ø  Pakowanie towaru Ø  Zapobieganie w powstawaniu ubytków towarowych Ø  Inkasowanie należności5.Organizacje niedochodowe (non-profit) -realizują główne zadania statutowe, a ich celem nie jest osiąganie zysku. Mogą uzyskiwać dochody, które przeznaczają na bieżącą działalność i rozwój. 4. Marketing organizacji non-profit- zespół działań mających na celu zwrócenie uwagi otoczenia na te podmioty i wytworzenie pozytywnego stosunku do niej, dotyczy 4 rodzajów działalności:a) świadczenie usług ogólnospołecznych- przystosowanie procesu świadczenia usług do potrzeb odbiorców stosowany przez placówki oświatowe, teatry, szpitaleb) idei- przedsięwzięcie na rzecz całego społeczeństwa w celu propagowania wzorców zachowań, postaw np. idee ochrony środowiskac) osób- działania eksponujące określoną osobę i wpływający wzrost poparcia dla niej wśród społeczeństwa stosowany poprzez np. partie polityczned) organizacji- działania wywołujące akceptacje danej organizacji przez społ., które wyróżnia się w korzystaniu z jej oferty oraz udzielaniu jej wsparcia np. red krzyż 

Dodaj swoją odpowiedź