Na rysunku przedstawiono model przekładni zębatej kątowej. Jak działa mechanizm przekazania obrotów, gdy duże koło zębate napędza mniejsze koło zębate? Czy prędkość małego koła zostanie zwiększona, czy pomniejszona? Pliss to na jutro

Na rysunku przedstawiono model przekładni zębatej kątowej. Jak działa mechanizm przekazania obrotów, gdy duże koło zębate napędza mniejsze koło zębate? Czy prędkość małego koła zostanie zwiększona, czy pomniejszona? Pliss to na jutro
Odpowiedź

jeżeli zadajesz pytanie na podstawie zdjęcia / rysunku to dodaj je. nikt nie będzie się domyślał "o co poecie chodziło". mamy "duże" koło napędzające i "małe" napędzane. wzór na przekładnię ze średnicy ma postać: [latex]i= frac{d_2}{d_1} [/latex] przekładnia "z prędkości" to [latex]i= frac{n_1}{n_2} [/latex] 1 - parametry koła czynnego (napędzającego),  2 - koła biernego (napędzanego) [latex]frac{d_2}{d_1}=frac{n_1}{n_2} ightarrow n_2= frac{d_1}{d_2}*n_1 [/latex] z tego wynika, że im koło napędzające jest większe od napędzanego, tym większa będzie prędkość wyjściowa przekładni w stosunku do wejściowej. jeśli koło napędzające jest większe od napędzanego, to prędkość będzie zwiększona.

Dodaj swoją odpowiedź