plis wytlumaczcie 1 przeczenie kein w 1 i 4 przypadku 2 szyk prosty i przestawny 3 układanie zdań i pytań 4 opis przedmiotów szkolnych zgłaszam za kazda odp typu 2 zdania , znajdz sobie albo nie wiem

plis wytlumaczcie 1 przeczenie kein w 1 i 4 przypadku 2 szyk prosty i przestawny 3 układanie zdań i pytań 4 opis przedmiotów szkolnych zgłaszam za kazda odp typu 2 zdania , znajdz sobie albo nie wiem
Odpowiedź

Zaimek nieokreślony „kein” odmienia się w liczbie pojedynczej tak, jak rodzajnik nieokreślony, a w liczbie mnogiej, tak jak rodzajnik określony. Mamy więc dla rodzaju męskiego: N. kein G. keines D. keinem A. keinen Dla rodzaju żeńskiego: N. keine G. keiner D. keiner A. keine Dla rodzaju nijakiego: N. kein G. keines D. keinem A. kein I dla liczby mnogiej: N. keine G. keiner D. keinen A. keine Odmiany tego przyimka należy się nauczyć na pamięć, tak samo jak odmiany rodzajnika nieokreślonego czy określonego.   Szyk prosty - stosujemy w zdaniach oznajmujących. Czasownik stoi w zdaniu oznajmującym zawsze na „drugim miejscu”, bez względu na to, jaka część zdania go poprzedza, i jaka stoi po nim. Jeśli podmiot występuje przed orzeczeniem (czasownikiem) mamy wtedy do czynienia z szykiem prostym. Wir gehen heute um 8 Uhr ins Theater. (Idziemy dzisiaj o 8 do teatru.) Jeśli zaś podmiot występuje po orzeczeniu mówimy wtedy o szyku przestawnym. W szyku przestawnym na pierwszym miejscu stawiamy tą część zdania, którą chcemy szczególnie podkreślić, zaakcentować. Heute gehen wir um 8 Uhr ins Theater. (Dzisiaj o 8 idziemy do teatru.) Przykłady zdań o szyku prostym: Ich gehe ins Kino. (Idę do kina.) Wir lernen Deutsch. (Uczymy się niemieckiego.) Sie machen das Fenster auf. (Oni otwierają okno.) Er kauft das Auto. (On kupuje samochód.) Sie ist klug. (Ona jest mądra.) Ich mag Äpfel. (Lubię jabłka.) Das Buch ist dick. (Książka jest gruba.) Przykłady zdań o szyku przestawnym:Morgen gehen wir zur Schule. (Rano idziemy do szkoły.) Jeden Tag esse ich Obst. (Każdego dani jem owoce.) Heute lese ich nur ein Buch. (Dzisiaj poczytam tylko książkę.) Gestern waren Sie noch im Urlaub. (Wczoraj był Pan jeszcze na urlopie.) Das Auto kauft er nicht. (On nie kupuje samochodu.) Am Anfang möchte ich sagen… (Na początku chcę powiedzieć...) Das machte ich nicht. (To nie ja zrobiłem.)   Jeżeli chodzi o tworzenie pytań, to w języku niemieckim budujemy je ze pomocą tzw. W-Fragen lub za pomocą inwersji. Przykład: Ich heiße Ania. – Mam na imię Ania Heißt du Ania? – Czy ty masz na imię Ania? W przypadku inwersji podmiot i orzeczenie w zdaniu "zamieniają się miejscami" i orzeczenie stoi zawsze na pierwszym miejscu. Jeżeli zaś stosujemy W-Frage, to wtedy owo "słówko pytające" zajmuje w zdaniu pierwszą pozycję, potem czasownik (jak zawsze) drugą i podmiot trzecią. Das ist Ania. – To jest Ania Wer ist das? – Kto to jest? Wie heißt sie – Jak ona ma na imię? Wo wohnt sie? – Gdzie ona mieszka? Wohin geht sie? – Dokąd ona idzie? Itd.   Nazwy przedmiotów szkolnych po niemiecku: Polnisch – język polski Deutsch – język niemiecki Englisch – język angielski Biologie - biologia Chemie - chemia Physik - fizyka Geschichte - historia Mathematik - matematyka Informatik - informatyka Kunst - sztuka Musik - muzyka Klassenlehrerstunde – godzina wychowawcza Sport - WF Ethik - etyka Sozialkunde - WOS Technik - technika Geografie, Erdkunde - geografia Wehrkunde – przysposobienie obronne  

Dodaj swoją odpowiedź