podajcie mi pomysł na scenariusz na walentynki dajcie w załączniku pliss dam naj

podajcie mi pomysł na scenariusz na walentynki dajcie w załączniku pliss dam naj
Odpowiedź

Cele:v     kultywowanie tradycji walentynkowej;v     zachęcanie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (kolegom, koleżankom, rodzicom itp.);v     nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw;v     integracja dzieci i rodziców:v     czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu;v     rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej Cele: dzieckov     zna tradycje Walentynkowe, oraz wie co to jest Walentynka;v     rozpoznaje swoje uczucia i dostrzega je u innych;v     buduje atmosferę przyjaźni, potrafi współpracować z rówieśnikami;v     komunikuje się w grupie za pomocą słów, mimiki i gestów; Pomoce:  Ciekawostki o Dniu św. Walentego, szablony serduszek walentynkowych wyciętych z szarego papieru, pisaki, serduszka z papieru samoprzylepnego, kolorowe sznurki, wstążki,  zagadki bajkowe, płyta CD z nagranymi piosenkami, upominki dla każdego dziecka,                                                          Przebieg:1.      Powitanie piosenką „Wszyscy są…”2.      Zabawa przy piosence „Nie chcę Cię znać” – naśladowanie ruchem treści piosenki.3.      Przybycie pacynki Walentynki- rozmowa.Mała Walentynka.Jestem mała WalentynkaLubię, Tomka, Krzysia, MirkaNic nie robię całe dnie ,bo całowaćCiągle chceKochaj mamę ,kochaj  tatęBrata siostrę teżNawet gdy Cię bierze złośćTo pamiętaj, że miłości nigdy dość.4.      Pogadanka z dziećmi i pacynką Walentynką nt. zwyczaju walentynkowego, okazywania miłości bliskim osobom (komu i w jaki sposób?).-Kogo kochamy?-Jak okazujemy miłość?-Pokaż jak kochasz rodziców i odwrotnie?5.      Zabawa ruchowa ,,Serca”- wykonywanie poleceń, np. połóż serce na głowie, trzymaj  przed sobą , za sobą, pomachaj, dmuchaj na nie itp.6.      Zagadki „Kto kocha kogo?”Ø      Kto jest ukochaną Schreka?Ø      Jak nazywa się bajka w której występuje braciszek i siostrzyczka, którzy zgubili się w lesie i trafili to chatki Baby Jagi?Ø      Kto ożenił się z Calineczką?Ø      Kto obudził Królewnę Śnieżkę?Ø      Kto jest przyjacielem Pszczółki Mai?Ø      Jak ma na imię koleżanka Bolka i Lolka?Ø      Jak ma na imię przyjaciółka Muminka?Ø      W jaki sposób Kopciuszek został Królewną?Ø      Wymień przyjaciół Kubusia Puchatka. 7.      Zabawa ruchowa „Serduszko” –  dzieci stoją w kole. Przy muzyce podają sobie serduszko, reagując ruchem na komentarz prowadzącej ( serduszko jest bardzo ciężki, jest gorący, parzy, wiatr go porywa itp.)8.      Ozdabianie serduszkowych baloników wyciętych z szarego papieru symbolami walentynkowymi , za pomocą markerów, serduszek z papieru samoprzylepnego,kwiatków, kolorowymi sznurkami, wstążeczkami itp.- praca w małych zespołach kilkuosobowych.         9.Zabawy przy muzyce „Mam chusteczkę haftowaną”, „Woogie-boogie”, ,,Żabki”10.Tańce przy muzyce dyskotekowej.11.Wręczenie dzieciom upominków ,,Walentynkowych wisiorków” przez pacynkę Walentynkę. Podziękowanie rodzicom, paniom i dzieciom za wspólną zabawę.12.Pożegnanie piosenką „Przedszkole drugi dom”.                                                                                                       Może być ?

Dodaj swoją odpowiedź