Cele:v kultywowanie tradycji walentynkowej;v zachęcanie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (kolegom, koleżankom, rodzicom itp.);v nawiązanie kontaktów interpersonalnych w czasie wspólnych zabaw;v integracja dzieci i rodziców:v czerpanie radości ze wspólnej zabawy i pobytu w przedszkolu;v rozwijanie u dzieci poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej Cele: dzieckov zna tradycje Walentynkowe, oraz wie co to jest Walentynka;v rozpoznaje swoje uczucia i dostrzega je u innych;v buduje atmosferę przyjaźni, potrafi współpracować z rówieśnikami;v komunikuje się w grupie za pomocą słów, mimiki i gestów; Pomoce: Ciekawostki o Dniu św. Walentego, szablony serduszek walentynkowych wyciętych z szarego papieru, pisaki, serduszka z papieru samoprzylepnego, kolorowe sznurki, wstążki, zagadki bajkowe, płyta CD z nagranymi piosenkami, upominki dla każdego dziecka, Przebieg:1. Powitanie piosenką „Wszyscy są…”2. Zabawa przy piosence „Nie chcę Cię znać” – naśladowanie ruchem treści piosenki.3. Przybycie pacynki Walentynki- rozmowa.Mała Walentynka.Jestem mała WalentynkaLubię, Tomka, Krzysia, MirkaNic nie robię całe dnie ,bo całowaćCiągle chceKochaj mamę ,kochaj tatęBrata siostrę teżNawet gdy Cię bierze złośćTo pamiętaj, że miłości nigdy dość.4. Pogadanka z dziećmi i pacynką Walentynką nt. zwyczaju walentynkowego, okazywania miłości bliskim osobom (komu i w jaki sposób?).-Kogo kochamy?-Jak okazujemy miłość?-Pokaż jak kochasz rodziców i odwrotnie?5. Zabawa ruchowa ,,Serca”- wykonywanie poleceń, np. połóż serce na głowie, trzymaj przed sobą , za sobą, pomachaj, dmuchaj na nie itp.6. Zagadki „Kto kocha kogo?”Ø Kto jest ukochaną Schreka?Ø Jak nazywa się bajka w której występuje braciszek i siostrzyczka, którzy zgubili się w lesie i trafili to chatki Baby Jagi?Ø Kto ożenił się z Calineczką?Ø Kto obudził Królewnę Śnieżkę?Ø Kto jest przyjacielem Pszczółki Mai?Ø Jak ma na imię koleżanka Bolka i Lolka?Ø Jak ma na imię przyjaciółka Muminka?Ø W jaki sposób Kopciuszek został Królewną?Ø Wymień przyjaciół Kubusia Puchatka. 7. Zabawa ruchowa „Serduszko” – dzieci stoją w kole. Przy muzyce podają sobie serduszko, reagując ruchem na komentarz prowadzącej ( serduszko jest bardzo ciężki, jest gorący, parzy, wiatr go porywa itp.)8. Ozdabianie serduszkowych baloników wyciętych z szarego papieru symbolami walentynkowymi , za pomocą markerów, serduszek z papieru samoprzylepnego,kwiatków, kolorowymi sznurkami, wstążeczkami itp.- praca w małych zespołach kilkuosobowych. 9.Zabawy przy muzyce „Mam chusteczkę haftowaną”, „Woogie-boogie”, ,,Żabki”10.Tańce przy muzyce dyskotekowej.11.Wręczenie dzieciom upominków ,,Walentynkowych wisiorków” przez pacynkę Walentynkę. Podziękowanie rodzicom, paniom i dzieciom za wspólną zabawę.12.Pożegnanie piosenką „Przedszkole drugi dom”. Może być ?
podajcie mi pomysł na scenariusz na walentynki dajcie w załączniku pliss dam naj
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź