Reklama intensyfikuje i nadaje znaczenie barwie, światłocieniowi, kompozycji, ruchowi, dźwiękowi; czyni je nośnikami pragnień odbiorcy, przenosząc wywołane reakcje na przedmiot reklamy. Reklama redukuje warstwę słowną, modyfikuje znaczenia słów i dookreśla je znaczeniem warstwy obrazu, dźwięku, ruchu, tworząc metafory trans semiotyczne, epitety, hiperbole. Słowo w reklamie ma charakter schematyczny, na przykład w postaci sloganu. Reklama tworzy świat pozbawiony problemów, szczęśliwy, doskonały dzięki obecności reklamowanego przedmiotu, a sam człowiek jest ukazany w sposób wyidealizowany i uproszczony. Jednym z podstawowych środków ułatwiających zapamiętanie przekazu jest powtórzenie. Obecne jest one najczęściej wewnątrz przekazu dzięki powtarzaniu słów, ikon, motywów dźwiękowych, treści, obrazów.
Potrzebuje notatki na temat środki przekazu reklamy media
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź