Portale społecznościowe pojawiły się w USA w latach 90-tych, były to strony takie, jak sixdegrees i Clasmates, a kiedy w 2002 roku, pojawił się Friendster, portale naprawdę się wybiły. Rok później, pojawił się bardziej poważny LinkedIn, i natychmiast stał się popularny wśród ludzi biznesu, i jest z resztą popularny do dzisiaj. Jednak, portale społecznościowe stały się czymś ogromnym na wszystkich kontynentach, dopiero po pojawieniu się MySpace, w 2003 roku, i Facebook, w 2004 roku. Facebook skończył jako lider wszędzie, poza USA, gdzie numerem jeden wciąż jest MySpace. Ostatnio, w 2006 roku, pojawił się mikroblog Twitter, którego rozrost również jest wspaniały. Kto używa tych portali, i jakie są narodowe różnice? Z 400 milionami użytkowników na całym świecie, Facebook stał się liderem w większości krajów. W Europie, jest to numer jeden we wszystkich krajach, poza Niemcami i Rosją. A na przykład we Włoszech, stał się z nieznanej strony, stroną numer jeden, tylko w jeden rok, spychając MySpace na drugie miejsce! Ogólne statystyki, nie obrazują całości, dlatego że różne portale przemawiają do różnych ludzi. Na przykład w UK, Facebook jest numerem jeden, ale nastolatkowie wolą Bebo. Badanie pokazało, że użytkownik Facebooka jest starszy i bogatszy, oraz bardziej prawdopodobne jest, że weźmie ślub, niż użytkownicy MySpace i Bebo, którzy są młodsi i bardziej interesuje ich zabawa. Użytkownicy Twittera, również są starsi, a bardziej interesują ich wiadomości, polityka i sport. Nikt tak naprawdę nie wie jaka jest przyszłość tych portali. Interesującą rzeczą jest, że liczba użytkowników Twittera przestała rosnąć, więc może ludzie gotowi są na coś nowego?
Przetłumacz tekst (jest na zdjęciu) Daje NAJ !!!
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź