Idzie się do Urzędu Miasta i tam składa się pismo. Jest to pismo o nadanie numeru REGON i NIP (jeśli się go jeszcze nie posiada) oraz zgłoszenie do ZUSu. Można to też zrobić przez internet. Teraz nie dostaje się już żadnego "dowodu" prowadzenia firmy- takim dowodem jest wpis do ewidencji CEDiG (każdy ma dostęp). W tym wniosku piszemy PKD (czyli określamy profil firmy, jej główną działalność, to, czym będziemy się zajmować), nazwę firmy, siedzibę. Potem trzeba iść do Urzędu Skarbowego i wybrać formę opodatkowania oraz to, czy chcemy być płatnikami VAT czy nie (obowiązek przejścia na VAT jest od 150 000 zł obrotu rocznego). W ZUSie jako jednoosobowa firma jesteśmy zarówno Płatnikiem jak i Ubezpieczonym. Wypełniamy druk ZUA, na nim jest napisane wszystko co, jak, ile i gdzie co miesiąc mamy płacić. Przez pierwsze 2 lata nowych przedsiębiorców obowiązują peryferyjne stawki (ok. 50% składni społecznej mniej). Koszt założenia firmy- nic. (no, chyba, ze koszty dojazdów do Urzędów ;) )
Jak założyć własną działalność gospodarczą? Podać kroki, ogólny zarys, nazwę, formę opodatkowania, sprawy w Zus us, koszty. Firma jednoosobowa. Bez zatrudniania pracownikow.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź