Mówiąc o malarstwie klasycystycznym, możemy powiedzieć to samo co powiedzieliśmy o rzeżbie tego okresu: statyka układy kompozycyjnego zastępuje tu barokową dynamikę, a w miejsce barokowego realizmy w charakterystyce postacipojawia się idealizm. Dla opisu malarstwa to jednak nie wystarczy.Doda więc że w przeciwieństwie do malarstwa barokowego, opartego na zdecydowanych zestawieniach barw plam i na ostrych kontrastach światłocieniowych, malarze klasycyzmu stosująkolor na ogół chłodny i przygaszony, a śwatłow ich obrazach modeluje postacie miękko i łagodnie , niby rzeżbiarskie posągi. Znaczną rolę odegrał rysunek, wyraziście wyodrębniający postacie z tła.Powiem jeszcze, że w tym czasie farba była rozkładana na płutnie gładko i równomiernie, a ślad przebiegu pędzla starannie ukrywany. Tematów malarskich coraz częściej dostarczało artystom życie współczesne. Jeśli zaś sięgano po tematy do starożytności, to przede wszystkim po to aby w jej dziejach szukać analogii (podobieństwa) z tym co działo się współcześnie. A)Marcello Bacciarelli (włoch) jako nadworny malarz Stanisława Augusta: -Stanisław August Poniatowski w stroju konoracyjnym -Stanisław August z klepsydrą b)malarz Warszawy: Bernardo Bellotto (włoch) znany Canaletto: -krakowskie przedmieście od strony Placu Zamkowego -Kościół Karmelitów
Wymień cechy i tematykę obrazów klasycystycznych. Podaj nazwiska dwóch malarzy włoskich, tworzących w Polsce. Plastyka 1 gim. pyt.3 str.70
Wymień cechy i tematykę obrazów klasycystycznych. Podaj nazwiska dwóch malarzy włoskich, tworzących w Polsce. Plastyka 1 gim. pyt.3 str.70...