Biznes plan - restauracja "Pod Lipą"
SPIS TREŚCI
I. Streszczenie
II. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa
1. Dane spółki
2. Dane o właścicielach
3. Podstawowe cele działalności
4. Usługi
III. Plan marketingowy
1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
2. Odbiorcy
3. Ceny oferowanych dóbr i usług
4. Dystrybucja
5. Promocja
IV. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia
1. Kadra zarządzająca
2. Plan kadrowy
3. Płace
V. Plan techniczny
1. Nakłady inwestycyjne
2. Źródła finansowania inwestycji
3. Plan ilościowy produkcji
4. Zaopatrzenie w materiały i surowce
VI. Plan finansowy
1. Przychody
2. Koszty
3. Zysk
VII. Analiza szans powodzenia i ryzyka
VIII. Zakończenie
I. STRESZCZENIE
Już od najmłodszych lat pasjonowała mnie kuchnia krajów całego świata i chciałam założyć własną, dobrze prosperująca firmę. Jestem przykładem na to, że jeśli ma się marzenia, to można je wcielić w życie, tylko trzeba bardzo chcieć.
Lokal „Pod Lipą” oferuje doskonałe menu (kuchnia śródziemnomorska, starożytnych majów i Azteków, regionalna) oraz możliwość spędzenia dnia w klimacie pełnym czaru i ekspresji.
Specjalizujemy się w organizowaniu wesel, komunii, studniówek, wieczorków zapoznawczych oraz wszelkiego rodzaju imprez tanecznych, bowiem posiadamy parkiet (30m*30m) najnowszej generacji z podświetleniem w trzech różnych kolorach.
Wykonanie biznes planu podzielone zostało na określone etapy takie jak:
• Opis przedsięwzięcia,
• Analiza rynku i plan marketingowy,
Dokonałam analizy rynku i poznałam konkurencję. Przeprowadziłam także ankietę wśród mieszkańców Zielonej Góry, która zobrazowała nam potrzeby konsumentów
• Plan techniczny,
• Plan finansowy.
II. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA
1.Dane spółki
Nazwa „Pod Lipą”
Forma prawna Spółka jawna
Przedmiot działalności Działalność gastronomiczna
Siedziba spółki 01-651 Zielona Góra, ul.Łobuzowa 21a paw.4
Telefon /Fax./WWW. (051) 674-09-90/674-33-44/www.podlipa.org
2.Dane o właścicielach
Imię i Nazwisko; adres zamieszkania
Janina Grządka; 01-651 Zielona Góra ul. Jasna 22 m.4
Zakres odpowiedzialności:
Kierownik do spraw finansowych Stanisław Rzepka
Kierownik do spraw technicznych Jan Kozioł
Prezes Janina Grządka
Wiceprezes Marcin Grządka
Główny księgowy Krystyna Jabłczyńska
Przedstawiciel firmy Grzegorz Gołąbek
3. Podstawowe cele działalności:
- zaspokojenie potrzeb mieszkańców
- umacnianie pozycji na rynku lokalnym, krajowym, a także w przyszłości na zagranicznym
4. Usługi:
a) IMPREZY- organizowanie wesel, komunii, studniówek, wieczorków zapoznawczych
b) RESTAURACJA- posiłki o każdej porze dnia: kuchnia śródziemnomorska, starożytnych Majów i Azteków, regionalna)
c) SZKOLENIA- szkolenie w zakresie kucharzy, kelnerów, barmanów
f) DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA ZAMÓWIENIE- dostawa gotowych potraw do domu na zamówienie oraz wynajmowanie obsługi.
III. PLAN MARKETINGOWY
1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
* Bar Mleczny „Kefirek”
* Sklep Spożywczy „Żandarmik”
* Pizza Hut
2. Odbiorcy
„Pod Lipą” swe usługi kierować będzie zarówno do ludzi młodych, w średnim wieku, jak i starszych
3. Ceny oferowanych dóbr i usług
Ceny są jednymi z najniższych w tej okolicy, dostosowane do kieszeni klientów.
Średnie ceny:
-śniadanie- 5 zł
-obiad- 15 zł
-kolacja- 10 zł
-wynajęcie sali wraz z posiłkami- 1 999 zł
-wstęp na dyskotekę- 3 zł
-szkolenie- 199 zł
4. Dystrybucja
- korzystna lokalizacja firmy
- duży wybór potraw i dań w menu
- możliwość organizowania imprez okolicznościowych
5. Promocja
- reklama poprzez internet, ulotki, plakaty, poprzez zadowolonych klientów
- rabaty
- promocje
- karta stałego klienta
- upust dla Pań w ciąży
IV. STRUKTURA ORGANIZACYJNA I PLAN ZATRUDNIENIA
1. Kadra zarządzająca
- Kierownik do spraw finansowych Stanisław Rzepka
- Kierownik do spraw technicznych Jan Kozioł
- Prezes Janina Grządka
- Wiceprezes Marcin Grządka
- Główny księgowy Krystyna Jabłczyńska
- Przedstawiciel firmy Grzegorz Gołąbek
2. Plan kadrowy
Firma zatrudnia 16 pracowników:
-4 kelnerów
-2 kucharzy
-2 barmanów
-2 ochroniarzy
-2 sprzątaczki
-DJ
3. Płace
-kelner 600 zł
-kucharz 800 zł
-barman 600 zł
-ochroniarz 700 zł
-sprzątaczka 500 zł
-DJ 1 000zł
V. PLAN TECHNICZNY
1. Nakłady inwestycyjne
-remont lokalu 3 500 zł
- sprzęt AGD firmy LG (kuchenka gazowa, kuchenka mikrofalowa, chłodziarko-zamrażarka, zamrażarka, krajalnica, robot kuchenny, ekspres do kawy, czajnik bezprzewodowy) – 5 000 zł.
- meble kuchenne – 1 000 zł
- sprzęt kuchenny (sztućce, zastawa obiadowa na 55 osób, zastawa szklana i przybory kuchenne) – 1 800 zł.
- regały barowe szklane – 1 500 zł.
- sprzęt barowy (zastawa szklana, przybory do przygotowywania drinków) – 1 000 zł.
- meble barowe (wysoka lada barowa, stołki barowe 5 szt.) – 1 200 zł.
- stoliki kute 9 szt. – 2 300 zł.
- krzesła kute 45 szt. – 5 500 zł.
RAZEM: 22 800 zł
2. Źródła finansowania inwestycji
”Pod Lipą” otrzymało zgodę na zaciągnięcie kredytu rozwojowego w wysokości 30 000 zł. Kredyt zaciągnięty został w Banku PKO S.A. I oddział w Zielonej Górze.
Koszty kredytu przedstawiają się następująco:
- odsetki od kredytu w wysokości 10 % w skali roku,
- prowizja banku w wysokości 4 %.
3. Plan ilościowy produkcji
TYGODNIOWO
* napoje:
- bezalkoholowe (soki, napoje gazowane, napoje niegazowane) 2 800 zł.
- alkoholowe (piwo, wódka, wino, półprodukty do drinków) 3 900 zł.
- półprodukty do przygotowywania napojów (herbata, kawa naturalna, kawa rozpuszczalna) 550 zł.
* jedzenie:
- produkty gotowe (pieczywo, mrożonki fast-food) 700 zł.
- półprodukty do przygotowywania posiłków (warzywa, wędlina, pieczywo, wyroby tłuszczowe) 490 zł.
* desery:
- produkty gotowe (lody, ciastka, ciasta) 350 zł.
- półprodukty do przygotowywania deserów (polewy do lodów, bakalie, bita śmietana, owoce) 270zł.
* przekąski i dodatki:
- produkty gotowe (paluszki, chipsy, owoce) 120 zł.
4. Zaopatrzenie w materiały i surowce
-napoje bezalkoholowe i alkoholowe
-półprodukty do napojów
-warzywa i owoce
-pieczywo
-ciasta i słodycze
-wędliny, mięsa
-artykuły do dekoracji stołów (serwetki, obrusy, świece, stojaki na świece, sztuczne kwiaty)
-balony i ozdoby do dekoracji sali
VI. PLAN FINANSOWY
1. Przychody
Planowane przychody miesięczne:
- 4 x wesele itp. 10 000zł
- restauracja 25 000zł
RAZEM: 35 000zł
2. Koszty
Koszty miesięczne:
* wynagrodzenia 8 600 zł
* rachunki:
- światło 350 zł
- woda 500 zł
- gaz 500 zł
- telefon 250 zł
* zakup towarów 6000 zł
RAZEM: 16 200 zł
3. Zysk
Planowany zysk miesięczny:
PRZYCHODY – KOSZTY = ZYSK
35 000 zł – 16 200 zł = 18 800 zł
VII. ANALIZA SZANS POWODZENIA I RYZYKA
SZANSE POWODZENIA:
- rozszerzenie swojej działalności na rynku krajowym
- pojawienie się nowych źródeł finansowania
- wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wysokiej jakości usługi
- duża grupa lojalnych klientów
SZANSE RYZYKA:
- pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji
- ubożenie niższego segmentu klientów- potencjalnych nabywców usług
- rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, którzy adresują swą ofertę do tych samych grup odbiorców co nasza firma
VIII. ZAKOŃCZENIE
Reklama, promocje, liczne upusty dla stałych klientów na pewno przywiodą gości. Wspaniały klimat wnętrza, dobra lokalizacja, wyśmienite menu i grzeczna obsługa pozostawią u nas ludzi energicznych i pełnych życia, lecz niekoniecznie bogatych.
To główne atuty, jakie wróżą powodzenie przedsięwzięcia.