Termin wypłaty wynagrodzenia przez pracodawcę powinien być ustalony układzie zbiorowym lub regulaminie wynagrodzeń. Jeżeli zakład nie posiada układu zbiorowego ani regulaminu wynagrodzeń to powinno być to zawarte w umowie o pracę. Jeżeli i w umowie o prace nie ma zapisu to według art. 29 § 3 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy pracodawca ma obowiązek na piśmie powiadomić o terminie wypłaty wynagrodzenia. Ponadto : „Art. 85. § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie. § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu, niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego. § 3. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzającym”.
Proszę o pomoc w pytaniu
zasady wypłata wynagrodzenie powinna nastąpić nie później niż
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź