a shopping centre is already not only a place of doing very shopping, but also a meeting place of the group of people. young people are meeting, are talking, is gossiping, is having a nice time. Spending the large amount of time by the young stock goes at shopping centres abilities criticised by the older generation as the lack of interests or the lack of organising the time for oneself in the more interesting and more constructive way by teenagers. Meanwhile staying in popular "galleries" it is way to satisfy natural in this age group of psychological and social needs. Young people are choosing such a place, because it is their habitat, known for the youngest years. Shopping centres are perceived by young people as curious about the place and attractive. Teenagers like the diversity of shops, the atmosphere of the place, services offered and entertainment. The aspiration to satisfying psychological and social needs is something normal, however a question remains, whether in of "gallery" are satisfying young people is eating in the way ugh :)
BŁAGAM PRZETŁUMACZCIE DOBRZE NA ANG PONIŻSZY TEKST: NA JUTRO!
centrum handlowe to już nie tylko miejsce robienia samych zakupów, ale miejsce spotkań grupy osób. młodzież się spotyka, rozmawiają, plotkuje, spędza miło czas.
Spędzanie dużej ilości czasu przez młodzież w centrach handlowych bywa krytykowane przez starsze pokolenie jako brak zainteresowań czy brak umiejętności zorganizowania sobie czasu w ciekawszy i bardziej konstruktywny sposób przez nastolatków. Tymczasem przebywanie w popularnych „galeriach” jest to sposób na zaspokajanie naturalnych w tej grupie wiekowej potrzeb psychologicznych i społecznych. Młodzież wybiera takie miejsce, bo jest ono ich naturalnym środowiskiem, znanym od najmłodszych lat. Centra handlowe są postrzegane przez młodych ludzi jako miejsca ciekawe i atrakcyjne. Nastolatkom podoba się różnorodność sklepów, atmosfera miejsca, oferowane usługi i rozrywki. Dążenie do zaspokajania potrzeb psychologicznych i społecznych jest czymś normalnym, pozostaje jednak pytanie, czy w „galerii” młodzież zaspokajają je w sposób bezpieczny.
Argumentami, które podała dana grupa wiekowa są:
potrzeba nowych doznań
Realizacją tej potrzeby można wytłumaczyć częste wizyty w centrach, które dla osoby patrzącej z boku mogłoby się wydawać zupełnie bez sensu. Ludzie młodzi są ciekawi, czy w jakimś sklepie coś ciekawego się pojawiło, coś w tym centrum się zmieniło. Często jest tak, że chodzą z samej ciekawości
potrzebę podejmowania ryzyka dla zabawy
Tak jak kiedyś nastolatki kradły jabłka z sadu sąsiada i uciekały, tak teraz szukają podobnych „zabaw” w galerii. Niektórzy chodzą, żeby sobie porobić żarty.
wzmacnianie poczucia własnej wartości i przeżywanie satysfakcji z powodu dokonania zakupu po obniżonej cenie (przy czym nie jest istotne, czy dana rzecz jest rzeczywiście potrzebna, czy nie).
ułatwianie chłopcom nawiązywania relacji z dziewczętami przy innych okazjach
Częste wizyty w centrum i związane z nimi zakupy podwyższają atrakcyjność w oczach płci przeciwnej.
Spośród potrzeb społecznych w wypowiedziach nastolatków wymieniane były potrzeby:
podtrzymania kontaktów towarzyskich z rówieśnikami
Nastolatkom chodzi o to, by spędzić razem czas „pod pretekstem” zakupów. Nawet nie to, żeby kupować, tylko żeby po prostu się spotkać, porozmawiać. –
poznawanie nowych ludzi
W pełnej osób galerii zawsze można kogoś poznać
spotkania o charakterze damsko – męskim
Trudno określić każdy z omawianych sposobów zaspokajania potrzeb psychologicznych czy społecznych jako konstruktywny. Z drugiej jednak strony w wiek dojrzewania z natury rzeczy wpisane są różnego rodzaju aktywności i działania, eksperymenty, które nie są konstruktywne i „sensowne” z punktu widzenia dorosłych zorientowanych na realizację celów życiowych i podejmowanie racjonalnych działań. Wydaje się jednocześnie, że galerie zaczęły przejmować funkcję dawnych podwórek, na których młodzież spotykała się i spędzała ze sobą czas wolny.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź