W tworzeniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego dużą role odgrywa marketing-mix elementy 5XP, czyli: produkt, cena, dystrybucja, promocja i ludzie. Najważniejszą rolę (zdaniem P. Kotlera) w usługach odgrywa piąty element strategii, a mianowicie ludzie z którymi spotyka się klient, mający stały z nim kontakt, mogący kreować dobre lub negatywne wyobrażenie o prowadzonej działalności. Potrzeba marketingowego kształtowania „personelu” firmy usługowej pojawia się zwłaszcza tam gdzie usługodawca nawiązuje bezpośredni kontakt z klientem. Celem marketingowego oddziaływania powinno być uzyskanie przez obsługę (personel) gości pozytywnego, akceptującego stosunku klienta i osobistej odpowiedzialności za jakość świadczonych usług (poczucie identyfikacji z firmą i zwrócenie uwagi na prostą zależność: od jakości obsługi zależy nasz zysk).
Proszę o pomoc
Na czym polega marketing w agroturystyce
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź