Żeby to zrobić najpierw trzeba zauważyć, że:
[latex]h_1+frac{v_0^2}{2g}=h_2+frac{v_k^2}{2g}[/latex],
ponieważ wysokość maksymalna jest zawsze stała, niezależnie od jakiego punktu w tym ruchu zaczniemy liczyć.
Teraz tylko należy trochę popszekształcać…
[latex]frac{v_0^2}{2g}=frac{v_k^2}{2g}+(h_2-h_1)\\v_0^2=v_k^2+2g*(h_2-h_1)\\v_0=sqrt{v_k^2+2g*(h_2-h_1)}[/latex]
…i popodstawiać…
[latex]v_0=sqrt{(4frac{m}{s})^2+2*9,81frac{m}{s^2}*(4,6m-0,4m)}=sqrt{16frac{m^2}{s^2}+82,404frac{m^2}{s^2}}approx\\approx 9,91987903752...frac{m}{s}approx underline{9,92frac{m}{s}}.[/latex]
…i mamy gotowy wynik!