Mozna by powiedziec, ze i jedno i drugie, zaleznie od sposobu sprzedazy, rodzaju umowy (sprzedaz konsumencka?) i zaistnialej sytuacji. W sklepie stacjonarnym/fizycznym sprzedawca nie ma obowiazku przyjmowania zwrotu bez konkretnej przyczyny (np. reklamacja, ), wiec bedzie to wylacznie jego dobra wola. Ale juz w przypadku sprzedazy przez internet sprzedawca jest zobowiazany przepisami do przyjecia zwrotu bez podawania przyczyny przez kupujacego w ciagu 14 dni kalendarzowych od daty zakupu. Wiec w tym przypadku to na pewno obowiazek. Przyklady dotycza tzw. sprzedazy konsumenckiej, w przypadku ktorej nabywca to osoba fizyczna, nabywajaca jakas rzecz (ruchomosc) w celu,ktory nie jest zwiazany z prowadzona przez nia dzialanoscia gospodarcza (lub zawodowa).
Zwrot towaru obowiązek sprzedawcy czy dobra wola ?
proszę o szybką odpowiedź :)))))))))))))))))))))))))))
potrzebuje na jutroooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź