Biznes Plan restauracji Relax
1. Restauracja "Relax" powstał w styczniu 2000 r.
Rejon działania: Warszawa – Wola; osiedle „Floryda”
ADRES:
02-495 Warszawa –Wola
ul. Żabki 3
tel. 3199345
Liczba pracowników: 2 właścicieli, 2 kucharzy, 4 kelnerki.
Godziny otwarcia: 11oo – 23oo
Cele: Pragniemy zaspokoić każde kulinarne życzenia klientów, dzięki naszej bogatej ofercie niedrogich nie drogich wyśmienitych dań.
2. Oferta:
o Dania: z kuchni włoskiej 10 rodzajów pizzy, spaghetti, lazanie. Oferujemy również dania z kuchni chińskiej, potrawki z kurczaka w 10 smakach i drobne przekąski tj: tosty, surówki, sałatki oraz na szczególnych imprezach dania z grila.
o Napoje alkoholowe: piwo, wino, różnorodne drinki, likiery, whisky, brandy, gin, rum.
o Napoje bezalkoholowe: kawa, herbata, soki w różnych smakach.
o Desery: lody, ciasta, tory, gofry.
3. Analiza rynku:
Jesteśmy pierwszą restauracja w tej okolicy. W większości znajdują się tu fast fordy tj. McDonald. Możemy, więc liczyć na to, że pozyskamy bardziej wymagających klientów, dla których liczy się jakość, smak, oraz charakter miejsca, w którym spędzają czas.
Konkurencja:
Najbliższa restauracja świadcząca podobne usługi znajduje się ok. 3 km od nas. Różni się jedynie daniami gdyż serwuje jedynie kuchnię Francuzką.
Rynek zaopatrzenia:
W tej dziedzinie posiada bardzo szeroka ofertę. Restauracja „Relaks” do współpracy wybrała przedsiębiorstwa oferujące wysokiej jakości produkty w atrakcyjnej cenie. „Relaks” nie zamyka się na innych dostawców, nawiążę on współprace, gdy ich ofertę uzna za interesująca.
Popyt będą tworzyć Ci którzy preferują smaczne wyrafinowane kompozycje kuchni światowej serwowane w miejscu posiadającym klimat.
4. Analiza SWOT:
* Mocne strony:
o Restauracja otwarta jest w okolicy, gdzie do tej pory nie było tego typu lokali;
o Posiadamy stałych klientów, którzy polecaja nas znajomym;
o Świadczymy wysoki poziom usług;
o Personel posiada szeroką wiedzę na temat oferowanych usług. Nawiązuje dobry kontakt z klientem, a wiadomo, że mila obsługa powoduje zadowolenie klienta;
o Nasza restauracja oferuje przystępne ceny;
* Słabe strony:
o Firma działa na rynku od niedawna;
o Duża liczba funduszy przeznaczona na reklamę;
* Szanse:
o Zachęcenie klientów do miłego spedzania czasu przy smacznych posiłkach;
* Zagrożenia:
o Możliwość pojawienia się w okolicy konkurencji;
o Spadek zarobków mieszkańców osiedla „Floryda”
5. Marketing:
Cele: firma stawia sobie za cel oferowanie szerokiego wachlarza usług gastronomicznych. „Relax” swe usługi kieruje dla ludzi w średnim jak i w strasznym wieku. Dzieki dużej liczbie miejsc możliwe jest usługiwanie dużego ruchu indywidualnego, ale również zorganizowanych imprez okolicznościowych tj. : urodziny, jubileusze, rocznice, dnie kobiet, walentynki itp.
6. Reklama i promocja:
Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu, więc aby lokal się przyjął potrzebna jest solidna reklama. Najtrafniejszą formą reklamy jest reklama bezpośrednia. Najwięcej korzyści daje bezpośrednie docieranie do klienta. W tym celu przygotowane zostały ulotki, plakaty i wizytówki. Na reklamę przeznaczona została kwota w wysokości 2800zł
Nasza działalność promocyjna będzie się opierała na:
o Rozdawaniu ulotek z promocyjnymi cenami;
o Stworzeniu loga;
o Wykonaniu szyldu przedsiębiorstwa;
o Rozwieszenie plakatów, bilbordów w ważnych miejscach naszej dzielnicy;
o Rabaty dla stałych klientów a klientów czwartki dla studentów;
o Organizacja imprez okolicznościowych;
o Estetyczne i ciekawe wnętrze lokalu;
7. Cena:
Nasza restauracja oferuje swoje produkty dla ludzi w różnym wieku. Dostosowujemy ceny naszych produktów do możliwości finansowych naszych klientów.
8. Pozycja finansowa inwestora:
Lokal jest własnością prywatną. Kwota przeznaczona na działalność i zdeponowana na rachunku bankowym wynosi 80. 000 złotych
9. Koszty początkowe:
Właściciel Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego "Relax" posiada kapitał wejściowy własny w wysokości 80 000 zł. Dodatkowo "Relax" otrzymało zgodę na zaciągnięcie kredytu rozwojowego w wysokości 50 000 zł. Kredyt zaciągnięty został w Banku PKO S. A.
Koszty kredytu przedstawiają się następująco:
- odsetki od kredytu w wysokości 16% w skali roku,
- prowizja banku w wysokości 3%.
Zaciągnięty kredyt zostanie spłacony w ciągu pięciu lat.
Uzyskane środki zostały wykorzystane na następujące wydatki:
* Zakup lokalu wraz z działką:
Działka wraz ze znajdującym się na niej budynkiem gospodarczym była własnością osoby prywatnej, która posiadała akt notarialny oraz wpis do księgi wieczystej. Zakupiona działka o powierzchni 200 m2 oraz znajdujący się na niej budynek gospodarczy o powierzchni użytkowej 112 m2 została zakupiona za kwotę w wysokości 25 000 zł.
Zagospodarowanie:
Budynek został wyremontowany i przeznaczony na część:
- kuchenną (35 m2);
- barową (17, 5 m2);
- sanitarną (9 m2);
- restauracyjną (50, 5 m2).
Pozostała część działki, która jest przed elewacją główną budynku została ogrodzona i wybrukowana. Służyć będzie jako tzw. ogródek gdzie znajdować się będą stoliki.
* Niezbędne remonty i przeróbki zakupionego lokalu:
Działka będąca częścią baru została ogrodzona przęsłami metalowymi zakupionymi w firmie zajmującej się produkcją ogrodzeń i kowalstwem artystycznym. Koszt ogrodzenia wyniósł 2 750 zł. Powierzchnia działki przylegającej do budynku (88 m2) została pokryta kostką brukową której koszt wyniósł 2 000 zł.
Wnętrze budynku wymagało przerobienia ścianek działowych pomiędzy częścią kuchenną a barową. Całkowity koszt przebudowy to 3 000 zł. Podłoga na całej powierzchni budynku (112 m2) pokryta została płytkami ceramicznymi. Koszt wyniósł 3 020 zł. Koszt wykończenia ścian w całym budynku wyniósł 4 500 zł.
* Zakup niezbędnego wyposażenia:
Bar został wyposażony w sprzęt pomagający w prawidłowym funkcjonowaniu. Zakup niezbędnego wyposażenia
* ogródek:
a) stoliki 10 szt. 2000 zł.
b) krzesła 40 szt. 3500 zł.
c) parasole 10 szt. 950 zł.
* część kuchenna:
a) sprzęt AGD marki Kowalscy (kuchenka gazowa, kuchenka mikrofalowa, chłodziarko-zamrażarka, zamrażarka, krajalnica, robot kuchenny, ekspres do kawy, czajnik bezprzewodowy) - 15000 zł.
b) zlew wraz z armaturą - 500 zł.
c) meble kuchenne - 1500 zł.
d) sprzęt kuchenny (sztućce, zastawa obiadowa na 100 osób, zastawa szklana i przybory kuchenne) - 2350 zł.
*część barowa:
a) regały barowe drewniane - 800 zł.
b) sprzęt barowy (zastawa szklana, przybory do przygotowywania drinków) - 1 500 zł.
c) meble barowe (wysoka lada barowa, stołki barowe 4 szt.) - 1 300 zł.
* część sanitarna:
a) umywalki wraz z armaturą (2 komplety) - 400 zł.
b) sedesy wraz ze spłuczką (2 komplety) - 360 zł.
* część restauracyjna:
a) stoliki 15 szt. - 3280 zł.
b) krzesła 60 szt. - 1 800 zł.
c) kasa fiskalna - 1200 zł.
Dodatkowo planuje się zakup:
- sprzętu Hi-Fi firmy „Hot2000” z możliwością organizowania występów karaoke na kwotę 3 600 zł.
* Czynności formalno-prawne:
Założenie firmy wiąże się ze składaniem różnorakich wniosków. Aby została wydana decyzja niezbędne jest opłacenie wszystkich ustawowo zapisanych opłat. Na czynności formalno-prawne przekazane zostało 2 000 zł.
* Usługi:
Zakładanie firmy wiąże się z podpisywaniem określonych umów. Potrzebne są umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i bankowych. Na usługi przeznaczone zostały środki finansowe w kwocie około 750 zł.
* Zakup pierwszej partii towaru:
Zakup pierwszej partii towaru musiał odbyć się za gotówkę. Na poszczególne produkty wydano
- napoje:
a) bezalkoholowe 2500 zł
b) alkoholowe 6 000 zł
c) półprodukty do przygotowywania napojów (herbata, kawa naturalna, kawa rozpuszczalna) 520 zł
- jedzenie:
a) produkty gotowe (pieczywo, mrożonki fast-food) 820 zł
b) półprodukty do przygotowywania posiłków (warzywa, wędlina, pieczywo, wyroby tłuszczowe) 400 zł
- desery:
a) produkty gotowe (lody, ciastka, ciasta) 490 zł
b) półprodukty do przygotowywania deserów (polewy do lodów, bakalie, bita śmietana, owoce) 220 zł
- przekąski i dodatki:
a) produkty gotowe (paluszki, chipsy, owoce) 100 zł
10. Plan strategiczny:
Firma planuje intensywny rozwój w ciągu 2-3 najbliższych lat w tym celu planuje podjąć następujące działania:
o Modernizacja wnętrza
o Zakup nowego sprzętu
o W dalszej perspektywie założenie kolejnej restauracji „Relax”
o Informacje w lokalnej gazecie i telewizji
o Podłączenie do Internetu Internetu stworzenie strony www