Wszystkie kraje afrykańskie cechuje dosyć niski poziom rozwoju transportu. Trzeba jednak zaznaczyć, że poziom rozwoju dróg, kolei czy lotnictwa jest wyższy niż np. w Afryce Wschodniej (Somalia, Sudan, Kenia) czy to z powodu ubóstwa tych krajów, czy to z powodu wojen, a także specyfiku klimatu Transport samolotowy mimo dużej ilości lotnisk jest słabo rozwinięty. Większość afrykańskich lotnisk to lotniska małe. Miejscowi przewoźnicy są przeważnie biedni, co powoduje że dysponują małą liczbą wyeksploatowanych już maszyn dlatego ruch lotniczy między kontynentalny jest obsługiwany zazwyczaj przez przewoźników europejskich. Dwa afrykańskie lotniska, w Dakarze i Kairze ze względu na obsługę międzylądowań ( Europa - Ameryka Południowa i Europa - Oceania) spełniają standardy europejskie, jednakże ze względu na rozwój techniki i zwiększenie zasięgu samolotów ich rola spada. Największy udział w afrykańskim lotnictwie mają Republika Południowej Afryki, Egipt, Tunezja i Algieria. Przewozy te są zdominowane przez ruch międzynarodowy.
Matura ustna z Geografii - pytania i odpowiedzi, powtórzenie wiadomości
Geografia jako nauka, podział nauk geograficznych.
Geografia to nauka, która bada powłokę Ziemi, jej przestrzenne zróżnicowanie pod względem przyrodniczym i społeczno-geograficznym oraz związki, jakie zachodzą między środowisk...