Popyt na daną usługę, to nie jest coś co można ustalić wpisując pytanie w google. Łatwiej jest ustalić popyt na daną usługę jeśli taka usługa jest już przez kogoś świadczona. Np. jeśli we Wrocławiu na ulicy Armii Krajowej jest kilka restauracjii i wszystkie świetnie prosperują, może to oznaczać że w tej okolicy popyt na usługi gastronomiczne jest duży. Dodatkowo jesli w tej okolicy jest spory ruch uliczny , i natłok turystów określenie popytu może być dużo łatwiejsz.Trudniej ustalić popyt na nową usługą (taką której jeszcze nikt nie świadczy) Załuzmy że chcemy zająć się strzyżeniem psów , taki psi fryzjer . Trudno jest z góry ustalić ile w danej okolicy mieszka psów a do tego ilu jest właścicieli czworonogów których stać będzie na taka usługę. Ustalanie popytu odbywa się w takich przypadkach przy użyciu narzędzi badania rynku. Mówiąc nowocześniej należy przeprowadzić tak zwany reserach. Badanie popytu a raczej ustalanie potencjalnego popytu to proces na który składa się szereg badań rynkowych takich jak , natężenie ruchu pieszych(w przypadku gastronomii i trafiki) wywiad społeczny, ankiety obserwacja konkurencji itp. I dlatego ustalanie popytu nie jest łatwe.
Dlaczego trudno jest ustalić popyt na usługi?
Bardzo proszę o pomoc, potrzebuje to na jutro :)))))
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź