Rama takiego roweru zbudowana jest z kompozytów, czyli włókien węglowych zaplecionych wspólnie ze sobą , a następnie utwardzonych poprzez zalanie spoiwem. W typowym przypadku stosunek wagowy włókien węglowych do spoiwa ma się jak 3:2. Za całą wytrzymałość tworzyw kompozytowych odpowiedzialne jest wyłącznie włókno węglowe, podczas gdy spoiwo pełni tylko rolę utwardzacza. W przeciwieństwie do metali materiały kompozytowe mają strukturę anizotropową, co oznacza, że ich sztywność i wytrzymałość zależy wyłącznie od kąta pod którym układane są włókna zatopione w spoiwie. Jest to ich cecha najważniejsza i jednocześnie największa zaleta. Dzięki niej można bowiem w dowolnym miejscu rury kompozytowej zaprojektować: sztywność lub zdolność tłumienia drgań. Typowy kompozyt węglowy waży około 60% mniej niż aluminium
Opisz nowoczesny rower kompozytowy.Daje naj
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź