Pracownik - obowiązki : · Wykonanie poleceń przełożonych, · Pracować sumiennie, · Przestrzegać czasu i regulaminu pracy, · Przestrzegać przepisów BHP i przeciwpożarowych w zakładzie pracy, · Chronić powierzone mienie, · Zachować tajemnicę zawodowa, · Przestrzegać zasad współżycia społecznego. Pracownik- prawa: · Prawo do godziwego wynagrodzenia ( wynagrodzenie raz w miesiącu w jednakowym terminie), · Prawo do urlopu wypoczynkowego (coroczny urlop 20 lub 26 dni ), · Prawo do pracy określonej w umowie o pracę, · Warunki pracy zgodne z zasadami BHP, · Równouprawnienie mężczyzn i kobiet. Pracodawca - obowiązki: · Wyplata wynagrodzenia w terminie, · Zapewnić bezpieczne warunki pracy, · Zgoda na podnoszenie kwalifikacji zawodowych, · Sprawiedliwe i równe traktowanie, · Prowadzić akta osobowe, · Zapoznać z obowiązkami pracownika na danym stanowisku pracy, · Zapewnienie pełnego wykorzystania czasu pracy, Pracodawca - prawa: · Zatrudniania i zwalniania pracowników, · Ustala warunki pracy i płacy, · Stosowanie kar, · Przyznawanie nagród, · Prawo do podania przez osobę ubiegająca się o prace danych osobowych, · Dochodzić odszkodowania od pracownika jeżeli ten nie zachował zakazu konkurencji przewidzianej w umowie.
1.Wypisz 5 najważniejszych praw pracownika i pracodawcy!
2.Wypisz 5 najważniejszych obowiązków pracownika i pracodawcy!
Proszę o szybką odpowiedź
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź