Sformułowanie "bardzo trudny" to nieporozumienie, bo zadania są trywialne. Na poziomie gimnazjum mógłbym się zgodzić, że byłby "bardzo trudne". (bo ten materiał obowiązuje w gimnazjum) Grupa b a)5^(-2)/ [5^(2*3)*5^(3)]= 5^(-2)/5^[6+3]= 5^[-2-9]= 5^(-11) b)49*7^(1/3) = 7^2 * 7^(1/3) = 7^[2+(1/3)] = 7^(7/3) c)[3^(1/2)]/[3^(1/3)]*3^(4/5) = 3^[(1/2)-(1/3)] * 3^(4/5)= 3^(1/6)*3^(4/5) = 3^ [ (1/6)+(4/5)]= 3^[5/30+(24/30)]=3^(29/30) Grupa a a)[3^(-2)]/[3^(2*3)*3^3]= [3^(-2)]/[3^(6+3)]= 3^(-2-9)=3^(-11) b)5^3*5^(1/3)= 5^[3+(1/3)] = 5^(10/3) c) [2^(1/3)]/[2^(1/2)]*2^(7/6)= 2^[(1/3)-(1/2)] * 2^(7/6) = 2^(-1/6)*2^(7/6)= 2^1=2
zad 1(załącznik nr 1) a) 5⁻²/(25³ * 125) =5⁻² : [(5²)³ * 5³] = 5⁻² : (5⁶ * 5³) = 5⁻² : 5⁹ = 5⁻²⁻⁹ = 5⁻¹¹ b) 49 * ∛7 = 7² * 7¹/³ = 7⁷/³ c) √3 : ³√3 * 3⁴/⁵ = 3¹/² : 3¹/³ * 3⁴/⁵ = 3¹/²⁻¹/³ * 3⁴/⁵ = 3¹/⁶ * 3⁴/⁵ = 3¹/⁶⁺⁴/⁵ = = 3⁵/³⁰⁺²⁴/³⁰ = 3²⁹/³⁰ zad 1 (załącznik nr 2) a) 3⁻²/(9³ * 27) = 3⁻² : [(3²)³ * 3³] = 3⁻² : (3⁶ * 3³) = 3⁻² : 3⁹ = 3⁻²⁻⁹ = 3⁻¹¹ b) 125 * ∛5 = 5³ * 5¹/³ = 5³⁺¹/³ = 5¹⁰/³ c) ∛2/√2 * 2⁷/⁶ = 2¹/³ : 2¹/² * 2⁷/⁶ = 2¹/³⁻¹/² * 2⁷/⁶ = 2⁻¹/⁶⁺⁷/⁶ = 2⁶/⁶ = 2¹ = 2