Wytłumaczy mi ktoś jak przekształcać wzory ( ale bardziej złożone przykłady i nie na zasadzie piramidy)
Wytłumaczy mi ktoś jak przekształcać wzory ( ale bardziej złożone przykłady i nie na zasadzie piramidy)
np. wzór na drogę w ruchu jedn. przyspieszonym , dla Vo = 0 [latex]s = frac{at^2}{2} [/latex] obliczam a = przyspieszenie : [latex]s = frac{at^2}{2 } /* 2 2s = at^2 /: t^2[/latex] [latex]a = frac{2s}{t^2} [/latex] obliczam t : [latex]s = frac{at^2}{2 } /* 2 2s = at^2 /: a [/latex] [latex]t^2 = frac{2s}{a} / sqrt{} [/latex] [latex] sqrt{t^2} = sqrt{ frac{2s}{a} } [/latex] [latex]t = sqrt{ frac{2s}{a} } [/latex] zasady : - jeżeli wzór masz podany w ułamku ; to mnożysz obustronnie przez mianownik ułamka - następnie dzielisz obustronnie prze wielkości , które Ci "przeszkadzają " F = m * g obliczam : m F = m * g /: g [latex] frac{F}{g } = frac{m*g }{g} [/latex] [latex]m = frac{F}{g} [/latex] Masz jakiś konkretny wzór ?