Przez te 5 lat dużo poznawaliśmy naszych zwiedzających. Dużo dowiedzieliśmy się także o sobie – dostrzegliśmy naszą rolę społeczną i dookreśliliśmy naszą tożsamość. Wiemy, dokąd zmierzamy i mamy wizję rozwoju. Od dzisiaj – dzięki podpisanym porozumieniom z naszymi Organizatorami – Centrum Nauki Kopernik rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności, który pozwala na prowadzenie badań naukowych. Jesteśmy nowoczesną, prężnie działającą instytucją, która odniosła sukces w kraju i zagranicą. Moglibyśmy cieszyć się tym sukcesem i skupić wyłącznie na zapewnianiu naszym gościom niezapomnianych wrażeń. Chcemy jednak iść do przodu – lepiej poznać i zrozumieć, co dzieje się na naszych wystawach, zrozumieć mechanizmy uczenia się. Taki kierunek rozwoju wiąże się z rozszerzeniem działalności. Dzięki właśnie podpisanemu statutowi, Centrum Nauki Kopernik stało się właśnie instytucją kultury, która ma możliwość prowadzenia badań naukowych. Miejscem, w którym nie tylko poznaje się naukę, ale też ją tworzy. Od dzisiaj jest to możliwe. Mówi o tym dokument podpisany przez naszych Organizatorów 3 listopada 2015 roku – na 5-te urodziny. „Celem działania Centrum Nauki Kopernik jest budowanie kapitału naukowego i społecznego oraz zmienianie kultury uczenia się poprzez angażowanie społeczeństwa, a szczególnie zwiedzających, w różne formy aktywności. Dla nich tworzymy eksponaty i wystawy, tak żeby wizyta była niezapomnianym przeżyciem samodzielnego doświadczania i eksperymentowania. Teraz chcemy ich doświadczenia włączyć w nasze procesy badawcze” – mówi Robert Firmhofer, dyrektor CNK. „Nowy profil organizacji wymaga nowych umów partnerskich. Zakładają one, że Centrum Nauki Kopernik zapewni przestrzeń do badań, jak również zaangażuje się w nie na zasadach ścisłej współpracy z partnerami z Polski i z zagranicy” – wyjaśnia Robert Firmhofer. Przykładem takiego zaangażowania jest umowa Centrum Nauki Kopernik ze Stanford University, podpisana w październiku 2015 roku. W ramach współpracy z zakładem Transformative Learning Technologies Lab (TLTL) powstanie w Koperniku eksperymentalny program edukacyjny oparty na koncepcji Przez te 5 lat dużo poznawaliśmy naszych zwiedzających. Dużo dowiedzieliśmy się także o sobie – dostrzegliśmy naszą rolę społeczną i dookreśliliśmy naszą tożsamość. Wiemy, dokąd zmierzamy i mamy wizję rozwoju. Od dzisiaj – dzięki podpisanym porozumieniom z naszymi Organizatorami – Centrum Nauki Kopernik rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności, który pozwala na prowadzenie badań naukowych. Jesteśmy nowoczesną, prężnie działającą instytucją, która odniosła sukces w kraju i zagranicą. Moglibyśmy cieszyć się tym sukcesem i skupić wyłącznie na zapewnianiu naszym gościom niezapomnianych wrażeń. Chcemy jednak iść do przodu – lepiej poznać i zrozumieć, co dzieje się na naszych wystawach, zrozumieć mechanizmy uczenia się. Taki kierunek rozwoju wiąże się z rozszerzeniem działalności. Dzięki właśnie podpisanemu statutowi, Centrum Nauki Kopernik stało się właśnie instytucją kultury, która ma możliwość prowadzenia badań naukowych. Miejscem, w którym nie tylko poznaje się naukę, ale też ją tworzy. Od dzisiaj jest to możliwe. Mówi o tym dokument podpisany przez naszych Organizatorów 3 listopada 2015 roku – na 5-te urodziny. „Celem działania Centrum Nauki Kopernik jest budowanie kapitału naukowego i społecznego oraz zmienianie kultury uczenia się poprzez angażowanie społeczeństwa, a szczególnie zwiedzających, w różne formy aktywności. Dla nich tworzymy eksponaty i wystawy, tak żeby wizyta była niezapomnianym przeżyciem samodzielnego doświadczania i eksperymentowania. Teraz chcemy ich doświadczenia włączyć w nasze procesy badawcze” – mówi Robert Firmhofer, dyrektor CNK. „Nowy profil organizacji wymaga nowych umów partnerskich. Zakładają one, że Centrum Nauki Kopernik zapewni przestrzeń do badań, jak również zaangażuje się w nie na zasadach ścisłej współpracy z partnerami z Polski i z zagranicy” – wyjaśnia Robert Firmhofer. Przykładem takiego zaangażowania jest umowa Centrum Nauki Kopernik ze Stanford University, podpisana w październiku 2015 roku. W ramach współpracy z zakładem Transformative Learning Technologies Lab (TLTL) powstanie w Koperniku eksperymentalny program edukacyjny oparty na koncepcji
Napisz o badaniach naukowych Kopernika
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź