Asortyment to wybór, zestaw, zestawienie produkowanych wyrobów, świadczonych usług lub oferowanych towarów. Definicja słownikowa jest prosta, praktyka wprowadza pewne komplikacje, przedstawione tu na przykładzie.Pewna firma zarejestrowana jest jako producent konfekcji. W rejestrze branżowym konfekcja to jedyna pozycja w jej asortymencie. Konfekcja to wyroby szyte z tkanin lub dzianin, a więc potencjalny asortyment rodzajowy jest spory. Zarząd firmy postanowił jednak specjalizować się w odzieży damskiej, a konkretnie szyć tylko spódnice. To ciągle tylko jedna pozycja asortymentu. Spódnice szyte są jednak w różnych fasonach, co wymaga stosowania różnych technologii szycia. W aspekcie technologii asortyment ma tyle pozycji, ile jest szytych fasonów. Klientki chciałyby mieć także możliwość wyboru tkaniny i wykończenia - w aspekcie gatunku asortyment zwiększa się kilkakrotnie. Na podstawie statystyksprzedaży zaplanowano i wykonano dużą partię spódnic, które aktualnie zalegają w magazynie. W statystykach nie uwzględniono koloru - w poprzednim sezonie modny byłpistacjowy, w tym sezonie jest modny écru. W aspekcie mody asortyment powinien być zmieniony, choć w innych aspektach pozostanie taki sam.
Wyjaśnij pojęcia asortyment podstawowy i asortyment uzupełniający.
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź