odpowiedz na pytania daje naj jak bedzie dobrzeKONKURS EKOLOGICZNY – test wiedzy dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej. 1. Niekorzystnych zmian w lesie, twoim zdaniem nie spowoduje: a. przemysł b. turystyka c. komunikacja d. działalność mająca na ce

odpowiedz na pytania daje naj jak bedzie dobrzeKONKURS EKOLOGICZNY – test wiedzy dla uczniów kl. IV-VI szkoły podstawowej. 1. Niekorzystnych zmian w lesie, twoim zdaniem nie spowoduje: a. przemysł b. turystyka c. komunikacja d. działalność mająca na celu ochronę przyrody 2. Łańcuch pokarmowy zaczyna się od roślin ponieważ: a. zawierają dużo wody c. mają dużo liści b. wydalają tlen d. potrafią same wytwarzać pokarm 3. Jakie znasz kwiaty wiosenne objęte ochroną ? a. ……………………………………… b. ……………………………………… b. ……………………………………… d. ……………………………………… 4. Uzupełnij, wybierz zwierzęta i rośliny żyjące we wskazanych środowiskach: stonka, dzięcioł, zając, bażant, glon, borówka , perz, okoń, płoć, dżdżownica, bóbr, zawilec, pszenica, rak, jałowiec. a. jezioro b. pole c. las ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… ……………………………………… Podkreśl te organizmy, które występują przynajmniej w dwóch środowiskach. 5. Ekologia — jest to nauka zajmująca się: a. roślinami b. czynnościami życiowymi zwierząt c. poznawaniem chorób i ich leczeniem d. zależnościami pomiędzy organizmami oraz między organizmami a środowiskiem 6. Podkreśl zwierzęta objęte ochroną: lis, mrówka , myszołów, świstak, kuna, śledź, mewa, nietoperz, kleszcz , gawron, orzeł. 7. Ułóż łańcuch pokarmowy : a. pędrak, bocian, korzenie traw, kret ……………………………………………………………………………. b. mszyce, biedronka, fasola, pająk ………………………………………………………………………………. c. dąb, dzięcioł, kornik, jastrząb ………………………………………………………………………………… 8. Zasoby przyrody nieodnawialne to: a. torf, węgiel kamienny i brunatny b. glina, woda, rudy cynku c. rudy żelaza, torf, ropa d. wszystkie odpowiedzi są prawidłowe 9. Wypisz nazwy 6 Parków Narodowych: ………………………………………………………………………………………………………………… 10. Ochrona przyrody to ochrona: a. roślin i zwierząt b. człowieka c. wody d. gleby e. wszystkich wymienionych 11. Który rodzaj działalności uznałbyś za korzystny dla lasu? a. wycinanie drzew b. zrywanie roślin c. wzrost hałasu d. wytyczanie szlaków turystycznych 12. Kiedy obchodzimy Światowy Dzień Ochrony Środowiska ? a. 14 lipca b. 5 czerwca c. 11 września 13. Termin sozologia dotyczy: a. ochrony środowiska b. nauki o mszakach b. budowy anatomicznej d. nauki o rybach 14. Kto jest patronem ekologów ? a. Św. Franciszek z Asyżu b. Św. Anna b. Św. Barbara d. Św. Bartłomiej 15. Nazwa smog pochodzi od: a. nazwiska angielskiego lorda b. imienia potwora w jeziorze c. połączenia dwóch słów angielskich dotyczących zanieczyszczenia środowiska 16. Dzień Ziemi obchodzimy: a. 23 VI b. 22 IV c. 24 IV d. yu5 VI 17. Głównym produktem fotosyntezy jest: a. tlen b. cukier c. białko d. witaminy 18. Co oznacza skrót LOP: …………………………………………………………………………………………………………………… 19. Rośliny hodowane przy trasach szybkiego ruchu zawierają szkodliwe dla zdrowia pierwiastki, są to: a. tlen i węgiel c. ołów i siarka d. magnez 20. AIDS atakuje: a. nerki, b. serce, c. układ odpornościowy organizmu 21. W jaki sposób możesz chronić przyrodę ? Podaj kilka pomysłów. …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 22. Co to jest recykling ? a. gromadzenie śmieci na wysypisku miejskim b. system utylizacji odpadów polegający na powtórnym wykorzystaniu zużytego produktu, opakowania itp. c. tworzenie dzikich wysypisk śmieci. proszę pomóżcie
Odpowiedź

Zad. 1 - d Zad. 2 - d Zad. 3 -  pierwiosnek lekarski , sasanka zwyczajna , konwalia majowa ,          śnieżyczka przebiśnieg Zad. 4 - a. jezioro - glon, okoń, płoć, bóbr, rak                b. pole - stonka, zając, perz, dżdżownica, pszenica               c. las - dzięcioł, borówka, zawilec, jałowiec, bażant Zad. 5 - d Zad.6 - myszołów, świstak, mewa, gawron, orzeł, nietoperz  Zad.7 - a. korzenie traw, pędrak, kret, bocian               b. fasola, mszyce, biedronka, pająk               c. dąb, kornik, dzięcioł, jastrząb  Zad. 8 - c Zad.9 - Białowieski PN, Babiogórski PN, Kampinoski PN, Ojcowski PN,   Słowiński PN, Poleski PN  Zad. 10 - e Zad.11 - d  Zad.12 - b Zad.13 - a  Zad.14 - a  Zad.15 - c Zad. 16 - b Zad. 17 - a Zad.18 - Liga Ochrony Przyrody Zad.19 - ołów i siarka  Zad. 20 - c Zad. 21 - - segregować śmieci- oszczędzać wodę- nie palić odpadów w piecach- nie wylewać ścieków do rzek- gdy sprzyjają warunki atmosferyczne możemy wybrać rower zamiast auta-ograniczyć używanie dezodorantów itp. (bo niszczą warstwę ozonową)- zużyte baterie, żarówki, i sprzęty elektryczne oddać do sklepów które niszczą te sprzęty w bezpieczny sposób- nie śmiecić- nie wypalać traw-używać ekologicznych torby na zakupy (ograniczyć używanie foliowych torb)Zad 22 - b 

1D 2D 3sasanka, zawilec, przebiśnieg, krokus 4pole: stonka, zając, bażant, perz, dżdżownica, przenica jezioro: glon, okoń, płoć, bóbr, rak las: dzięcioł, zając, borówka, dżdżownica, zawilec, jałowiec podkreslone: dżdżownica, zając   5D 6myszołów,  świstak, kuna, nietoperz, gawron, orzeł - objęte ochroną 7a korzenie traw, pędrak, kret, bocian b fasola, mszyce, biedronka, pająk c dąb, kornik, dzięcioł, jastrząb 8 D 9PN Woliński, PN Kampinoski, PN Poleski, PN Bieszczadzki, PN Świętokrzyski , PN Babiogórski 10 E 11D 12B 13A 14A 15C 16B 17A 18 Skrót LOP oznacza Liga Ochrony Przyrody 19C 20C 21 Możemy: segregować śmieci, oszczędzać wodę, nie palić odpadów w piecach, nie wylewać ścieków do rzek, nie śmiecić, nie wypalać traw 22B To tyle, mam nadzieję, że pomogłam :)

Dodaj swoją odpowiedź