jesli ktos ma książkę słowa na czasie dla 1 gmn to str 21 zad 2 a jak nie to jest tak: określ z kąd pochoda poszczególne środki frazeologiczne: z ibli czy z mitologi. potem napisz z tym zdanie a nastempnie przekształść je tak aby przekazywały tę samą tre

jesli ktos ma książkę słowa na czasie dla 1 gmn to str 21 zad 2 a jak nie to jest tak: określ z kąd pochoda poszczególne środki frazeologiczne: z ibli czy z mitologi. potem napisz z tym zdanie a nastempnie przekształść je tak aby przekazywały tę samą treść innymi słowami. od adama i ewy, zakazany owoc, męki tantala, judaszowe srebrniki, puszka pandory, rzucac perły pod wieprze, koził ofiarny, wieża babel, niewierny tomasz, nic ariadny, pięta ahillesa, syzyfowa praca. wiem że nikomu sie nie edzie chciało ale za odp daje naj naj naj
Odpowiedź

Związki frazeologiczne pochodzące z Biblii: od Adama i Ewy, zakazany owoc, judaszowe srebrniki, kozioł ofiarny, niewierny Tomasz, rzucać perły przed wieprze, wieża Babel pochodzące z mitologii: męki Tantala, puszka Pandory, nić Ariadny, pięta Achillesa, syzyfowa praca Po raz kolejny ojciec tłumaczy mi całki od Adama i Ewy. Po raz kolejny ojciec tłumaczy mi całki od samego początku. Orzeszki to dla mnie zakazany owoc, mam na nie alergię. Bardo lubię orzeszki, ale nie mogę ich jeść, mam na nie alergię. Cała klasa na chemii przeżywała męki Tantala. Cała klasa na chemii przeżywała straszne cierpienia. Judaszowe srebrniki były zwolnieniem z pisania sprawdzianu. Zapłatą za zdradę było zwolnienie z pisania sprawdzianu. Kiedy tylko zaczynał coś robić, to jakby otwierał puszkę Pandory. Kiedy tylko zaczynał coś robić, to zaczynała się fala nieszczęść.  Przygotowała wystawny obiad, ale to były perły rzucane przed wieprze. Przygotowała wystawny obiad, ale konsumenci tego nie docenili.  Czy coś przeskrobał czy nie, zawsze był kozłem ofiarnym. Czy coś przeskrobał czy nie, zawsze wina spadała na niego. Nauczyciele i uczniowie w naszej szkole to istna wieża Babel. Nauczyciele i uczniowie w naszej szkole absolutnie nie mogą się porozumieć. Bolała mnie noga, tata dopóki nie zobaczył prześwietlenia, zachowywał się jak niewierny Tomasz. Bolała mnie noga, tata uwierzył mi dopiero, gdy zobaczył prześwietlenie złamania. Okruszki w tej bajce były istną nicią Ariadny. Okruszki w tej bajce dawały szansę powrotu do domu. Jutro mam egzamin i boję się, ponieważ manewr cofania to moja pięta Achillesowa. Jutro mam egzamin i boję się, ponieważ nie opanowałem manewru cofania. Grabienie liści jesienią to syzyfowa praca. Grabienie liści jesienią to niekończąca się praca.

Dodaj swoją odpowiedź