Przygotuj przemówienie , w którym będziesz chciała/chciał ośmieszyć lub skrytykować jakieś zaobserwowane przez ciebie zjawisko , np w szkole , w polityce, w kulturze . W tym celu wykonaj poniższe zadania . a) Zdecyduj , o czym chcesz mówić i sformułuj

Przygotuj przemówienie , w którym będziesz chciała/chciał ośmieszyć lub skrytykować jakieś zaobserwowane przez ciebie zjawisko , np w szkole , w polityce, w kulturze . W tym celu wykonaj poniższe zadania . a) Zdecyduj , o czym chcesz mówić i sformułuj temat swojego przemówienia Odpowiedź.......................................................................................................................................................................................................................................................................... b) Zapisz cel swojego przemówienia. Zdecyduj , czy będzie to wypowiedź o charakterze ironicznym Odpowiedź......................................................................................................................................................................................................................................................................... c) Określ adresata wypowiedzi i sytuację w której chciałabyś je wygłosić. Pamiętaj , żeby dostosować styl przemówienia do odbiorcy sytuacji. Odpowiedź........................................................................................................................................................................................................................................................... Przygotuj plan wypowiedzi i zapisz jakie elementy znajdą się w każdej części kompozycji WSTĘP Zapisz , jakim zwrotem do adresata rozpoczniesz swoje przemówienie Zanotuj , w jaki sposób przedstawisz temat lub problem swojego wystąpienia Zdecyduj , jak zainteresujesz odbiorcę i przykujesz jego uwagę Odpowiedź : ......................................................................... ........................................................................ ........................................................................ ROZWINIĘCIE Zbierz i zapisz argumenty , ustal ich kolejność Przemyśl , jakimi przykładami ( fakty , wydarzenia , anegdoty , użycie metafor itp) poprzesz swoje argumenty. Zanotuj propozycje. Zastanów się , jakie moga być zarzuty i kontrargumenty przeciwników i zapisz w jaki sposób możesz je w trakcie wygłaszania przemówienia odeprzeć Zapisz zwroty do adresata i inne środki językowe które pomogą w utrzymaniu zainteresowania tematem i wpłyną na osiągnięcie zamierzonego przez ciebie celu. Zdecyduj czy i w jaki sposób chcesz apelować do konkretnych uczuc odbiorcy Odpowiedź :. ............................................................................ ....................................................................... ................................................................................ ZAKOŃCZENIE Zastanów się jak chcesz zakończyc swoje przemówienie Podsumuj swoje rozważania - wyciagnij wnioski , potwierdź wysuniętą we wstępie tezę Zastanów się czy i w jaki sposób odwółasz sie do emocji słuchaczy. Zanotuj swoje pomysły. Odpowiedź : . ...................................................................... ............................................................................. Przemyśl sposób wygłoszenia przemówienia . Zdecyduj jaką zsatosujesz gestykulację , w których momentach będziesz modułował głos , użyjesz pauz , zmienisz tempo wypowiedzi , podniesiesz lub obnizysz głos itp. Zanotuj swoje pomysły. Odpowiedź ................................................................. ...............................................................................
Odpowiedź

Chcę skrytykować zjawisko które nierzadko pojawia się w "kulturze" niektórych osób, a mianowicie wyśmiewanie się z innych ludzi, tylko z powodu tego, że lubią coś innego niż my sami. Chcę przemówić w ten sposób do ludzi, żeby zrozumieli, że każdy ma swoje życie i że nie należy wtrącać się do spraw innych ludzi, które po prostu nie powinny nas interesować. Mówiąc to, chcę się zwrócić do wielu ludzi w wieku średnim. To właśnie w tym przedziale wiekowym najczęściej można się spotkać z ostrą krytyką związaną z upodobaniami rówieśników. Dajmy przykład: Ktoś pofarbował sobie włosy, dajmy, że na czerwono. Tej osobie podoba się to, jak wygląda, a tu nagle ze strony osób z klasy jak i innych pojawia się fala krytyki i wytykanie palcem. (do adresata) Witam, dzisiaj poruszę temat krytyki z powodu upodobań innych ludzi. Otóż w tych czasach wielu ludzi znajduje swój nowy styl, ubiera się w dosyć "niecodzienne" ubrania i robi inne zabiegi na swoim ciele, takie jak tatuaże czy kolczyki, a nawet farbowanie włosów.   Gdy człowiek podejmie się czegoś takiego, to musi się to jemu podobać, a nie innym ludziom, faktem jest to, że często osoby z innymi upodobaniami stają się ofiarami prześladowania. Dobrze by było temu zapobiec, jednak co do dzisiejszej młodzieży, ciężko będzie dotrzeć w jakiś mądry sposób, dając im przy tym do zrozumienia. Pewnie powiecie mi: ale po co tyle tłumaczenia, skoro i tak ludzie to zignorują?! No właśnie, dlatego tym długim tłumaczeniem chcę im pokazać, jak NIE należy reagować na zainteresowania innych. Drogi adresacie, czy nie myślałeś kiedyś, jak czuje się osoba, która jest przez Ciebie, tak, właśnie przez Ciebie wyśmiewana? Albo czy ty, nie chciałeś posiadać tatuażu, ale pomyślałeś o tym, że inni Cię przestaną lubić?   A więc podsumowując: każdy ma własne życie i nikt, absolutnie nikt nie powinien się wtrącać w nieswoje sprawy, bo nie dość że to absurdalne, to na dodatek tandetne.

Dodaj swoją odpowiedź