Część I Uderzając lekką trzepaczką z pewną siłą w ciężki dywan obserwujemy "odskoczenie" trzepaczki po uderzeniu i lekkie odchylenie dywanu. Gdyby dywan miał mniejszą masę bujałby się z większym odchyleniem. Część II Ponadto bezwładność pozwala wytłumaczyć, dlaczego brud odpada z dywanu podczas trzepania: I. Dywan i brud są w spoczynku II. Uderzamy trzepaczką. Dywan wraz z brudem zaczynają się poruszać III. Jako że masa jest miarą bezwładności, dywan lekko odchyla się do tyłu, podczas gdy lekki brud zaczyna poruszać się z większą prędkością, co prowadzi do tego, że spada z dywanu. Część III Dokładnie można przeprowadzić analizę dzięki połączeniu kinematyki oraz dynamiki: - dywan otrzymuje przypieszenie a - brud otrzymuje przyspieszenia a + x (większe niż dywan) A opisuje to wzór a = F/m (masa jest miarą bezwładności) A zatem brud jest w ruchu względem dywanu, przez co z niego spada. Koniecznie zapisz część II, części I oraz III dopisałem w ramach ciekawostki. Raczej na twoim poziomie nie będą one wymagane.
Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką.
Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką....
1. Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką. Naj dla osoby która jako pierwsza rozwiążę poprawnie więc nie ma zgapiań.. Potrzebne na jutro do zdobycia 11 pkt.
1. Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką. Naj dla osoby która jako pierwsza rozwiążę poprawnie więc nie ma zgapiań.. Potrzebne na jutro do zdobycia 11 pkt....
Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką.
Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką....
Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką.. ; ) I jeszcze jedno : Opisz swobodny spadek ciała .
Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką.. ; ) I jeszcze jedno : Opisz swobodny spadek ciała ....
5/37 z nowego podręcznika do 2 klasy gimnazjum: Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką? Dam naj.! Potrzenen na dziś Ważne.!!
5/37 z nowego podręcznika do 2 klasy gimnazjum: Wyjaśnij, jaki związek z bezwładnością ma trzepanie dywanu lub koca trzepaczką? Dam naj.! Potrzenen na dziś Ważne.!!...