1 Skracaj ułamki dopóki nie otrzymasz ułamka nieskracalnego 2/6 20/8 15/24 24/36 44/18 12/60 2 Korzystając z cech podzielności liczb ustal czy dany ułamek jest skracalny czy nieskracalny skresl kwadracik przy właściwej odpowiedzi 2/3457 3/2931 6/176.

1 Skracaj ułamki dopóki nie otrzymasz ułamka nieskracalnego 2/6 20/8 15/24 24/36 44/18 12/60 2 Korzystając z cech podzielności liczb ustal czy dany ułamek jest skracalny czy nieskracalny skresl kwadracik przy właściwej odpowiedzi 2/3457 3/2931 6/176. 9/7038 3 Przedstaw ilorazu w postaci ułamków a następnie skróć te ułamki 180:240 3600:1200 4 Zapisz odpowiedni ulamek a następnie skróć go jeśli to możliwe 4 min jaka to część godziny 65 dag jaka to część kilograma 6mm jaka to część centymetra 5 Zakres ilorazy równe 4/5: 1/2 40:50 10:8 4:5 40/50 5/4 4:10 12:15 50:40 80/100 6 Rozszerz ułamki : 2/3 7/4 14/9 5/6 1/8 2/5 8/7 1/2 4/3 3/7 7 Rozszerz ulami i pokoloruj wskazane części figur 2/5 2/3 3/4 5/12
Odpowiedź

1) 1/3,5/2,5/8,1/3,22/9,1/5 2)nie skracalny, skracalny, skracalny, skracalnt 3)180/240=60/80=12/16=3/4 3600/1200=3/1=3 4)4/60=2/30=1/15 65/100=13/20 6/10=3/5 5)4/5=40:50=4:5=40/50=80/100, 10:8=5/4=50:40, 6)4/6, 28/16,126/81,30/36, 2/16, 4/10, 64/56, 2/4, 16/12, 21/49 7)4/10, 6/9, 12/16,60/144

Dodaj swoją odpowiedź