1 Skracaj ułamki dopóki nie otrzymasz ułamka nieskracalnego 2/6 20/8 15/24 24/36 44/18 12/60 2 Korzystając z cech podzielności liczb ustal czy dany ułamek jest skracalny czy nieskracalny skresl kwadracik przy właściwej odpowiedzi 2/3457 3/2931 6/176.
1 Skracaj ułamki dopóki nie otrzymasz ułamka nieskracalnego 2/6 20/8 15/24 24/36 44/18 12/60
2 Korzystając z cech podzielności liczb ustal czy dany ułamek jest skracalny czy nieskracalny skresl kwadracik przy właściwej odpowiedzi 2/3457 3/2931 6/176. 9/7038
3 Przedstaw ilorazu w postaci ułamków a następnie skróć te ułamki 180:240 3600:1200
4 Zapisz odpowiedni ulamek a następnie skróć go jeśli to możliwe 4 min jaka to część godziny 65 dag jaka to część kilograma 6mm jaka to część centymetra
5 Zakres ilorazy równe 4/5: 1/2 40:50 10:8 4:5 40/50 5/4 4:10 12:15 50:40 80/100
6 Rozszerz ułamki : 2/3 7/4 14/9 5/6 1/8 2/5 8/7 1/2 4/3 3/7
7 Rozszerz ulami i pokoloruj wskazane części figur 2/5 2/3 3/4 5/12