1. Sprzedawca powinien mniej mówić, a więcej słuchać 2. Monolog sprzedawcy - nie dopuszczenie drugiej strony do głosu. 3. Krytykowanie konkurencji 4. Przerywanie klientowi 5. Zniechęcenie, znudzenie klienta przez wolną, monotonną formę wypowiedzi 6. Reklamowanie produktu w sposób szybki, który może być oznaką nieprzygotowania się do rozmowy lub niewiedzy. Aby zapobiec takim sytuacjom do rozmowy sprzedażowej należy się przygotować. - Dobrze znać produkt, który chcemy sprzedać. - Pozwolić klientowi wypowiedzieć się: Co myśli o produkcie? Czy ma jakieś pytania? - Być przygotowanym i w razie czego móc odpowiedzieć na nurtujące go wątpliwości. - Jeżeli czegoś nie jesteśmy pewni należy to sprawdzić i wyjaśnić przy następnym spotkaniu (nie należy wymyślać nieprawdziwych lub niesprawdzonych informacji). - Należy z klientem prowadzić dialog a nie monolog. - Nie należy krytykować konkurencji, ponieważ klient może zrozumieć , że konkurencja zagraża Twojej firmie i że się jej boisz. - Nie naciskać, nie wywierać presji na zakup, ponieważ w ten sposób osiągniemy efekt przeciwny od zamierzonego.
Opisz w kilku zdaniach najczęstsze błędy popełniane przez sprzedawców podczas prowadzenia rozmowy sprzedażowej,zaobserwowane w praktyce handlowej.Następnie napisz,w jaki sposób można eliminować takie błędy.
Z góry dziękuję
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź