blagam plissss Elastyczność cenowa popytu jest tym niższa, im mniej jest substytutów danego towaru- np. benzyna. Kiedy popyt silnie reaguje na zmianę ceny, to popyt określa się jako ........... . Coca-cola i pepsi-cola to przykłady dóbr substytucyjnych

blagam plissss Elastyczność cenowa popytu jest tym niższa, im mniej jest substytutów danego towaru- np. benzyna. Kiedy popyt silnie reaguje na zmianę ceny, to popyt określa się jako ........... . Coca-cola i pepsi-cola to przykłady dóbr substytucyjnych . Natomiast benzyna i samochód to dobra............. . Zapałki i zapalniczka to przykład dóbr substytucyjnych, a pojemnik z tuszem i drukarką to dobra komplementarne . Prawo podaży określa ile dóbr i usług są skłonni zaoferować .................... kupującym, w określonym miejscu, czasie i przy pewnym poziomie ceny . Jeśli podaż jest większa od popytu, to sytuacja na rynku określa się jako nadwyżkę podaży. Sytuację odwrotną definiujemy jako nadwyżkę popytu . Nadwyżka popytu nad podażą charakterystyczna była dla gospodarki......................... . Dwa podstawowe rodzaje konkurencji to : konkurencja_______________ i konkurencja _________________. Na rynku doskonale konkurencyjnym nie występują bariery wejścia-wyjścia. Występują tam rozproszenia........... i .............. czyli jest wielu kupujących i sprzedających. Kiedy natomiast na rynku działa tylko jeden sprzedawca, wtedy mówimy że jest on na rynku................. .
Odpowiedź

Elastyczność cenowa popytu jest tym niższa, im mniej jest substytutów  danego towaru-przykładem tego może być benzyna. Kiedy popyt silnie reaguje na zmianę ceny , to popyt określa się jako elastyczny.  Coca-cola i pepsi-cola to przykłady dóbr substytucyjnych. Natomiast benzyna i samochód  to dobra komplementarne. Zapałki i zapalniczka to przykład dóbr substytucyjnych, a pojemnik z tuszem i drukarką to dobra komplementarne . Prawo podaży określa ile dóbr i usług są skłonni zaoferować producenci kupującym, w określonym miejscu, czasie i przy pewnym poziomie ceny. Jeśli podaż jest większa od popytu, to sytuacja na rynku określa się nadwyżka podaży. Sytuację odwrotną definiujemy jako nadwyżkę popytu . Nadwyżka popytu nad podażą charakterystyczna była w gospodarce centralnie kierowanej . Dwa podstawowe rodzaje konkurencji to: konkurencja doskonała i konkurencja monopolistyczna.  Na rynku doskonale konkurencyjnym nie występują  bariery wejścia na i wyjścia z rynku. Występują tam rozproszenia popytu i podaży czyli jest wielu kupujących i sprzedających. Kiedy natomiast na rynku działa tylko jeden sprzedawca, wtedy mówimy że jest on na rynku monopolistą.

Dodaj swoją odpowiedź