Jedyne co moze zrobic pani Ania, to sprobowac porozumiec sie ze sprzedawca i liczyc na jego dobra wole. Sprzedawca nie ma obowiazku przyjmowania zwrotu towaru, ktory zostal zakupiony w sklepie stacjonarnym , a ponadto jest towarem pelnowartosciowym. Teoretycznie pani Ania mogla by probowac skladac reklamacje, ale byloby to mozliwe tylko w sytuacji niezgodnosci produktu z umowa, a ta nie zachodzi ---> Chyba ,ze na prezentacji owa posciel opisywano jako "posciel rowniez dla alergikow" - wowczas nastepuje niezgodnosc towaru z umowa A reguluja to warunki sprzedazy konsumenckiej, cytat: „Towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować".
pani Ania, przebywająca na wczasach w Sopocie , zakupiła podczas prezentacji w hotelu pościel wykonaną z owczej wełny. po 5 dniach od zakupu pościeli, stwierdziła że niestety jest uczulona na wełnę . chciałaby oddać pościel i i uzyskać zwrot pieniędzy . wyjaśnij, co powinna zrobić pani Ania w tej sytuacji .
Odpowiedź
Dodaj swoją odpowiedź