Wektorowo zapisana II zasada dynamiki ma postać: [latex]vec{a}=frac{vec{F} }{m}[/latex] a po rozpisaniu na poszczególne kierunki: ax = Fx/m ay = Fy/m az = Fz/m W tym przypadku: ax = 4/2 = 2 m/s² ay = 6/2 = 3 m/s² az = 0/2 = 0 m/s² Przyspieszenie jest więc stałe w czasie: [latex]vec{a}=[2;3;0][/latex] Prędkość: [latex]vec{v}= int{vec{a}} , dt + vec{ v_{o}}[/latex] w naszym przypadku prędkość początkowa [latex]vec{ v_{o} }=0[/latex] A więc w poszczególnych kierunkach po scałkowaniu: vx = ax·t = 2·t vy = ay·t = 3·t vz = 0·t = 0 Wektor prędkości zmienia swą wartość w czasie: [latex]vec{v}=[2t;3t;0][/latex] Położenie: [latex]vec{r}= int{vec{v}} , dt + vec{ r_{o}}[/latex] w naszym przypadku położenie początkowe [latex]vec{ r_{o} }=[1;3;5][/latex] Poszczególne współrzędne położenia po scałkowaniu: x = ax·t²/2 + xo = 2·t²/2 + 1 = t² + 1 y = ay·t²/2 + yo = 3·t²/2 + 3 = 1.5·t² + 3 z = az·t²/2 + zo = 0·t²/2 + 5 = 5 Wektor położenia w funkcji czasu: [latex]vec{r}=[t^2+1; 1.5t^2+3; 5][/latex]
Proszę o rozwiązanie zadania pierwszego oraz punktu b z drugiego, oraz o wyjaśnienie w jaki sposób się to rozwiązuje. zadanie w załączniku
Proszę o rozwiązanie zadania pierwszego oraz punktu b z drugiego, oraz o wyjaśnienie w jaki sposób się to rozwiązuje. zadanie w załączniku...
Informatyka
Publikację przygotowały Okręgowe Komisje Egzaminacyjne w: Gdańsku, Jaworznie, Krakowie, Łodzi, Łomży, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu.
Prace koordynowała Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu w porozumieniu z Centralną Komi...