Pilnie potrzebuję odpowiedzi na sprawdzian!! DAJE NAJ grupa a Aparat ruchu ... Imię i nazwisko Poniższy test składa się z 18 zadań. Przy każdym poleceniu podano liczbę punktów możliwą do uzyskania za prawidłową odpowiedź. ... Za rozwiązanie całeg

Pilnie potrzebuję odpowiedzi na sprawdzian!! DAJE NAJ grupa a Aparat ruchu ... Imię i nazwisko Poniższy test składa się z 18 zadań. Przy każdym poleceniu podano liczbę punktów możliwą do uzyskania za prawidłową odpowiedź. ... Za rozwiązanie całego testu możesz otrzymać maksymalnie 32 punkty. Klasa 1. Wpisz rodzaj kości przedstawionej na ilustracji i wybierz jej charakterystyczną cechę. (0–1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . A. Długość i szerokość przekraczają jej grubość B. Mają nieregularny kształt. C. Długość, szerokość i grubość mają podobne wymiary. D. Długość przekracza grubość i szerokość. 2. Uzupełnij zdania, korzystając z podanych wyrazów. (0–3) krótkie, ramienna, różnokształtne, płaskie Kości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , np. kręgi, mają wyrostki służące do przytrzymywania mięśni. Kości długie, np. kość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , umożliwiają poruszanie ręką. Kości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , np. kości nadgarstka, są odporne na złamanie. 3. Obok zdań zawierających prawdziwe informacje dotyczące budowy kości wpisz literę P, a obok zawierających fałszywe informacje – literę F. (0–4) Związki mineralne zawarte w tkance kostnej nadają jej elastyczność i sprężystość. . . . . Budowa kości nie zmienia się wraz z wiekiem. . . . . Kości dzieci są mniej podatne na złamania, ponieważ zawierają więcej tkanki chrzęstnej. . . . . Proces kostnienia szkieletu zachodzi przez całe życie człowieka. . . . . 4. Zaznacz prawidłowe zakończenie zdania. (0–1) Sztywność i twardość kości zapewniają A. białka. B. związki wapnia i fosforu. C. komórki kostne. D. szpik czerwony i żółty. 5. Na ilustracji przedstawiono budowę wewnętrzną kości dziecka. Wpisz nazwę elementu budowy kości oznaczonego na ilustracji literą x i podaj jego rolę. (0–2) x – . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 6. Przyporządkuj nazwy elementów budowy kości odpowiadającym im opisom. (0–3) A. okostna . . . . B. istota zbita. . . . C. tkanka chrzęstna. . . . 1. Chroni nasady kości przed ścieraniem. 2. Gromadzi żelazo. 3. Zbudowana jest z blaszek kostnych tworzących kanały dla nerwów i naczyń krwionośnych. 4. Zawiera komórki kościotwórcze, odbudowujące kość po złamaniu. 7. Zaznacz prawidłowe zakończenie zdania. (0–1) W szkielecie kończyny górnej oraz jej obręczy kość płaska to A. obojczyk. B. kość łokciowa. C. kość ramieniowa. D. łopatka. 8. Uzupełnij tabelę. (0–4) Element układu szkieletowego Rola łączy kończynę górną z kręgosłupem ochrania płuca i serce kręgosłup czaszka 9. Podkreśl nazwy kości mózgoczaszki. (0–2) czołowa, szczęka, klinowa, ciemieniowa, skroniowa, nosowa, potyliczna, jarzmowa 10. Rozpoznaj i wpisz nazwę opisanej struktury. (0–1) Przestrzenie wypełnione powietrzem znajdujące się w niektórych kościach czaszki wpływają m.in. na barwę głosu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11. Podkreśl nazwę odcinka kręgosłupa zbudowanego z 12 kręgów. (0–1) A. Krzyżowy. B. Piersiowy. C. Lędźwiowy. D. Szyjny. 12. Zaznacz zestaw, który zawiera prawidłowe opisy elementów budowy kręgu przedstawionego na ilustracji. (0–1) A. 1– wyrostki stawowe, 2 – łuk kręgu, 3 – wyrostek kolczysty, 4 – trzon kręgu. B. 1 – trzon kręgu, 2 – łuk kręgu, 3 – wyrostki stawowe, 4 – wyrostek kolczysty. C. 1 – łuk kręgu, 2 – trzon kręgu, 3 – wyrostki stawowe, 4 – wyrostek kolczysty. D. 1 – wyrostki stawowe, 2 – wyrostek kolczysty, 3 – łuk kręgu, 4 – trzon kręgu. 13. Zaznacz prawidłowe zakończenie zdania. (0–1) Wielkość klatki piersiowej może się zmieniać dzięki obecności A. chrząstek. B. mostka. C. żeber wolnych. D. żeber prawdziwych. 14. Zależnie od sposobu połączenia z mostkiem żebra dzielą się na prawdziwe, rzekome i wolne. Wyjaśnij, w jaki sposób łączą się z mostkiem żebra rzekome. (0–1) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15. Zaznacz prawidłowe zakończenie zdania. (0–1) Obręcz miedniczną tworzą A. kość udowa połączona z kością miedniczną. B. kość krzyżowa zrośnięta z kością udową. C. zrośnięte ze sobą kości biodrowa z kulszową. D. kości miedniczne zrośnięte z kością krzyżową. 16. Podkreśl zdanie, które opisuje staw kulisty. (0–1) A. Główka ma kształt kuli, a panewka jest wklęsła. B. Łączy pierwsze dwa kręgi kręgosłupa. C. Pozwala na wykonywanie ruchów tylko w jednej płaszczyźnie. D. Uniemożliwia ruch kości we wszystkich kierunkach. 17. Zaznacz prawidłowe zakończenie zdania. (0–1) W wykonywaniu ruchów głowy uczestniczą A. mięśnie szyi, staw obrotowy i kręgi szyjne. B. mięśnie głowy, staw kulisty i obojczyk. C. mięśnie szyi, staw kulisty i kręgi szyjne. D. mięśnie grzbietu, staw obrotowy i łopatki. 18. Podkreśl zdania, które opisują zmiany zachodzące podczas zginania kończyny górnej. (0–3) A. Mięsień dwugłowy ramienia kurczy się. B. Brzusiec zginacza kurczy się, a ścięgno pociąga za sobą kości. C. Mięsień trójgłowy ramienia kurczy się. D. Brzusiec prostownika kurczy się, a ścięgno pociąga za sobą kości. E. Staw łokciowy umożliwia ruch kości ramiennej i kości przedramienia w jednej płaszczyźnie.
Odpowiedź

podpytaj pani alno kogos z kim siedzisz

Dodaj swoją odpowiedź