ważne: ) Pociąg o masie 1500 ton porusza się pod wpływem siły ciągu 200 kN. Opory ruchu wynoszą łącznie 50 kN. W jakim czasie prędkość pociągu wzrośnie z 15 km/h do 54 km/h? Jaką przebędzie w tym czasie drogę? Powinnam odjąć od siły ciągu siłę oporu, p

ważne: ) Pociąg o masie 1500 ton porusza się pod wpływem siły ciągu 200 kN. Opory ruchu wynoszą łącznie 50 kN. W jakim czasie prędkość pociągu wzrośnie z 15 km/h do 54 km/h? Jaką przebędzie w tym czasie drogę? Powinnam odjąć od siły ciągu siłę oporu, potem zastosować wzór a=F/m?: / daje naj czy co tam chcecie
Odpowiedź

m = 1500 t = 1500000 kg F = 200 kN Fo  = 50 kN V₁ = 15 km/h V₂ = 54 km/h ΔV = 54 km/h - 15 km/h = 39 km/h = 39*1000 m /3600 s ≈ 10,8 m/s t , s ? Fw = F - Fo Fw = 200 kN - 50 kN = 150 kN Fw = m * a ..................> a = ΔV /t [latex]F_w = m * frac{Delta V}{t} /*t F_w * t = m * Delta V /: F_w[/latex] [latex]t = frac{m * Delta V }{F} [/latex] [latex] t = frac{1500000 kg * 10,8 frac{m}{s} }{150000 N } = 108 s[/latex] [latex]s = V_1 t + frac{at_2}{2} [/latex] [latex]s = 4,17 frac{m}{s} *108 s + frac{0,1 frac{m}{s^2} * (108 s )^2 }{2} = 450,35 m + 583,2 m = 1033,56 m [/latex]  V₁ = 15 km/h = 15*1000 /3600 s = 4,17 m/s a = Δ V / t  = 10,8 m/s /107 s = 0,1 m/s²  

Dodaj swoją odpowiedź