John Kemp - Starley opracował pierwowzór roweru współczesnego. Nie znamy nazwiska wynalazcy. Mam nadzieję, że pomogłam :)
W 1870 r. dźwignię i hamulec zamontowano na obręczy koła tylniego i zmniejszono proporcje między kołem tylnim a przednim: średnica koła przedniego mierzyła 80-100 cm, a tylniego 60 cm. Ten model nazwano bicyklem. W tym samym roku niemiecki konstruktor E. Mayer zastosował żelazne rurki na ramę, potem do bicyklu wprowadzono: siodełko sprężynowe, opony, łożyska kulkowe i system napędowy. Pomysł zastosowania w bicyklach dwóch kół zębatych przy piaście koła przedniego został zrealizowany w 1878 r. przez Rousseau. Około 10 lat później został wprowadzony napęd łańcuchowy tylnego koła złożony z kół zębatych, które były napędzane siłą mięsni nóg.W 1889 r. po wprowadzeniu dętek wymyślonych przez Johna Dunlopa, bicykl przechrzczono na rower. W 1896 r. Anglik Hodgkinson opatentował przerzutkę – mechanizm, który pozwolił łatwiej pokonywa ć wzniesienia. Na początku ubiegłego wieku wprowadzono mechanizm tzw. wolnego koła , dzięki czemu nie było konieczności ciągłego pedałowania oraz mechanizm hamulców szczękowych typu dźwigniowego. Teraz rama nowoczesnych rowerów wykonana jest z lekkich i solidnych stopów aluminium, dzisiejsze modele miejskie mogą osiągać nawet 30 km/h . W niektórych rozrywkach sportowych – na torze lub na czas – rowerzyści używają rowerów wyposażonych w koła soczewkowate, które pozwalają osiągnąć prędkości ponad 55 km/h. W 1985 r. wypuszczono na rynek rower górski . Ten typ roweru, dzięki solidnej i lekkiej ramie, przerzutkom i przekładniom oraz oponom rowkowanym, pozwala swobodni pedałować po wiejskich, górskich lub leśnych drogach. Rower rozpowszechnił się praktyczni e od razu, lecz swojej wielkiej inauguracji doczekał się na pierwszych wielkich wyścigach kolarskich jednodniowych lub etapowych .