Główny podział tarcia to tarcie ślizgowe i tarcie toczne (chyba wiadomo, o co chodzi). Ponad to tarcie ślizgowe dzielimy na tarcie statyczne i kinetyczne (przed i po wprawieniu ciała w ruch). Siła tarcia zależy od współczynnika tarcia i siły nacisku ciała na podłoże. Siła tarcia w skali makroskopowej nie zależy od prędkośći i powierzchni styku ciała z podłożem (choć w dużo mniejszej skali opis zjawiska tarcia staje się o wiele bardziej skomplikowany). Tyle z własności - teraz zadanie. Jeśli samochód porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym, to zgodnie z I prawem dynamiki siły działające na ten samochód muszą się równoważyć. Skoro na samochód działa siła ciągu silnika, to musi być jakaś inna siła, która ją równoważy, bo samochó nie przyspiesza. To drugą siłą jest siła tarcia. Ponieważ samochód nie przyspiesza, siła tarcia będzie równa sile ciągu silnika: [latex]T = F = 1500 N[/latex] I to tyle.
Własności siły tarcia: -siła tarcia zależy od rodzajów powierzchni stykających się ciał -nie zależy od powierzchni styku ciał -nie zależy od prędkości ciała -tarcie jest wprost proporcjonalne do siły nacisku Na ciało poruszające się ruchem jednostajnym po niezmiennympodłożu działa siła tarcia kinetycznego, a z I zasady dynamiki Newtona wynika że jeśli ciało porusza się ruchem jednostajnym to siła ciągu tego silnika musi byc równoważona przez inna siłę, tutaj siłę tarcia. Więc siła tarcia działająca na samochód jest równa 1500N