Różnice między reklamą społeczną a komercyjną.

Różnice między reklamą społeczną a komercyjną.
Charakter przekazu, rodzaj, korzyści, intencje przepisane nadawcy, budżet.

Reklama społeczna, nadawcą są organizacje niedochodowe, instytucje publiczne i organizache profit.

Reklama społeczna zwraca uwagę na:
potrzeby osób z niepełnosprawnością
nieostrożne kąpianie się w jeziorach i basenach
namawia do badań i wszelkich działań zapobiegającym chorobom
namawia ludzi by nie byli obojętni
uświadamia konieczność pomocy krajom ubogim
Kampania społeczna: zestaw różnych działań zaplanowanych w określonym momencie, skierowanych do określonej grupy docelowej, której celem jest doprowadzenie do wzrostu wiedzy, zmiany myślenia, zachowania wobec określonego problemu społecznego. 

Dodaj swoją odpowiedź
Dziennikarstwo

Różnice pomiędzy reklamą społeczną, a komercyjną.

Aby zrozumieć specyfikę reklamy społecznej, warto porównać ją do reklamy komercyjnej. Świadomość różnic i specyfiki reklamy społecznej pozwala często na uniknięcie wielu pułapek związanych z jej tworzeniem i błędów wynikających z...

Dziennikarstwo

Reklama społeczna jako środek perswazji

„Reklama społeczena jako środek skutecznej perswazji”


Pierwotnym założeniem reklamy było dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i sprzedanie (dosłownie i w przenośni) danego towaru. Jednak spece od marketingu dostrze...

Dziennikarstwo

Ekonomika mediów wykłady

1. Informacja dziennikarska jako towar.

Historia powstania i rozwoju komunikowania masowego i środków masowej informacji, kanałów jego dostosowania odbiorcom wskazuje, iż, jednym z najważniejszych czynników wpływających na nie był...