Interpretacja psalmu 2 "Mesjasz królem".
Wydaje mi się iż w wierszu owym autor pragnie przedstawić nam do czego może doprowadzić nasza cywilizacja. Przedstawia on świat bez pokoju, świat w którym ludzie! Chcą stać się Bogami. Mają zamiar dokonać tego poprzez „obalenie” poprzedniej władzy. Natomiast postawa Boga jest z goła odmienna. Wszechmogący śmieje się z nich i szydzi a zarazem trwoży.
W końcu Bóg zastanawia się nad istotą ludzkiego zła, zła które on stworzył tworząc ludzką istotę. Nie może zrozumieć jak „dzieci jego” mogły czegoś takiego dokonać wnoszę to ze słów „<<Przecież Ja ustanowiłem sobie króla na Syjonie świętej górze mojej>>”.
Po namysłach jak naprawić świat Bóg postanawia stworzyć pomazańca aby naprawił ludzkie zło. Albowiem powstał on ze słów „Ja ciebie dziś zrodziłem (…) będziesz rządzić nimi żelazną rózgą”. Przez słowa owe jesteśmy też wstanie wyciągnąć wnioski co do dwuznacznej roli Pomazańca pierwsza już poruszona ,ale natomiast następna dotyczy, że ma on poprowadzić ludzi do przeproszenia Boga za wyrządzone mu zło. Bóg dał wybawicielowi wolną rękę co rozumiej przez Pańskie słowa „żądaj ode mnie, a dam ci narody w dziedzictwo i w posiadanie twoje krańce Ziemi”. Następnie Bóg daje Mesjaszowi dalsze wytyczne co do jego misji na ziemi ma on doprowadzić ludzi do skruchy tak jak słowa podane wcześniej te są wiele bardziej zrozumiałe.
Kolejna a zarazem ostatnia zwrotka jest tyczona do skruszony i przestraszonych już ludzi. Mają oni służyć Bogu z bojaźnią czyli mówiąc potocznym językiem nie wychylać się z „głupimi” pomysłami robienia protestów i tego co miało miejsce przed zstąpieniem Mesjasza. Bóg nakazał ludziom aby należyty hołd mu oddany był co zrozumiałem przez słowa „Jego nogi z drżeniem całujcie”
Nie jest to wszystko ponieważ ludzie dostali ultimatum albo wykonują to co im Przenajświętszy przykazał albo Boska zemsta będzie sroga co podaje nam werset
„bo zapłonie gniew i poginiecie w drodze gdyż gniew Jego prędko wybucha”
No cóż pozostaje nam wyciągnąć tylko wniosek, że nędzne ludzkie istoty oby tak dalej a dojdzie do tego co stało się w psalmie. Myślę, iż w psalmie owym właśnie oto chodzi.